måndag, april 9

TXEMA YESTE FOR NUMÉRO CHINA 4 12

Denne fantastiske spanske man har jag älskat länge utan att veta att det är honom jag älskar. Min favoritfotograf all time är ju Camilla Åkrans och vad jag älskar med hennes bilder är att hon lyckas hitta de där avskalade ytorna i varje location och hur hon sedan jobbar med linjerna i dem. Amazing. Txema Yeste gör lite samma sak. Liknande färgskalor, vacka hudtoner och grymma kontraster. Här har han fotat Nimue Smit (alla dessa udda namn?) för Numéro China, April 2012. Härligt galet knäppt och skitsnyggt. Älskar gaffelkransen. (Känns som något som Cissi i min klass skulle kunna pilla ihop till en photoshoot, right Estenomer?)







Gå in på hans portfoliosida  för att bli ytterligare amazed och svaga i knäna. Vill bara fota resten av mitt liv när jag ser sånt här.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.ted.com/talks/brene_brown_on_vulnerability.html


<3