tisdag, april 22

the power of music



när jag var åtta år och åkte skolbilen till ödkarby grundskola, kom det ibland en låt på radion. inte vilken låt som helst, utan mitt i låten fanns det en del som jag fastnade för jättemycket. jag vågade aldrig fråga taxicahuffören eller någon annan vad det var för låt eller vad artisten hette, utan jag bara njöt varje gång den kom på radion. jag har aldrig känt så starkt för en låt så snabbt som jag gjorde med den.

idag när jag gick hem från bussen med min iPod kom det en låt som till en början bara lät som en normal dancefloormix. men där, efter 40 sekunder kom det en del som liksom gjorde så det pirrade till i min kropp. det var nästan så jag såg mig själv sitta i skolbilen igen efter alla år och jag fick sån jävla lust att dansa mig svettig på en klubb i krakow (vilket i soon wil!) låten heter Ida Corr vs. Fedde Le Grand - Let Me Think About It och är egentligen inte så bra förutom "trumpetsolot" haha, dessutom är den bättre utan kasst youtubeformat. kan tipsa om en annan nice partylåt också: Daft Punk - Harder, Better, Faster, Stronger. kollade på youtube men de har inte partyverisionen från absolute dance winter 2008 där så jag skiter i att länka. puss!

Inga kommentarer: