torsdag, juni 26

hairtreatment

det finns en hel djungel med hårinpackningar. den orsaken jag själv oftast har är att mitt hår känns för torrt och behandlat. här är tre inpackningar som jag själv använder och kan rekommendera starkt!


goldwell rich repair
den här inpackningen har du endast i håret i 60 sekunder. den ger omedelbar vård och uppbyggnad tack vare sina pashminasilkesproteiner i kombination med instant microfluid technology. den är framtagen för torrt och skadat hår, och bygger upp det, gör det glansigt och silkeslent. fungerar otroligt bra men kostar 15 euro/burken så det ska det väl göra också för de pengarna.


hårologi fuktighetsregulator
här har vi en fuktighetsregulerande hårkur med bambuextrakt och pantenol. gör håret lätt att forma och frisyren mer hållbar. Man känner efter bara några gånger att håret mår bättre och at det verkligen för in fukt i håret. däremot kanske 125 ml för 23,40 euro är lite väl dyrt om man inte satsar helhjärtat på sitt hår, men det här är braa skit folks. drygt och underbart.


schwartzkopf SEAH weekly ritual
jag hade tidigare en liknande inpackning från SEAH som hette beauty sleep. det verkar tyvärr som att de ha slutat tillverka den, men den var den bästa inpackningen jag haft i hela mitt liv. den här är lite liknande, förrutom att man sov med beaty sleep, och den här har man bara i en stund i fuktigt hår. lukten är lite manlig, och den är inte alls lika dryg som hårologis. men den funkar absolut. den är djupt lugnande och bygger upp ditt hår inifrån. använd en gång i veckan som en spabehandling, och få ett starkt och friskt hår.

4 kommentarer:

Anonym sa...

shit. du tycker 15 euro/burken är dyrt. :O min dyraste inpackning går på 45 euro/burken. :O:O mitt hår är bortskämt.

Anonym sa...

just det. jag har ingen bil för den har mamma snott så jag tar med prylarna imorrn istället. :)

Anonym sa...

öhm. tror det är redken, inpackningen i all soft serie. den bästa jag någonsin provat. som att sänka ner håret i smör ungefär. :P fast det är ju en rätt stor burk... kanske 300-450 ml eller hur det nu var.


15 euro för 100 ml är rätt äckligt jo. fast jag köper aldrig såna miniburkar. har för mkt hår, det skulle knappt räcka till 1/3. :/

Anonym sa...

haha, ja jag använder rätt mkt inpackning. är nog rätt slösig när det kommer till hårprodukter övht.

fast en klick hade inte räckt till mig även om jag inte varit slösig. :P