onsdag, juni 18

pirr pirr




snart är det dags att köpa ny kamera för mig. när jag har jobbat i sommar blir det att köpa en nikon d300. jag sitter och läser om den just nu och det pirrar hela vägen från ögonbrynen till min spruckna stortånagel.



  • den har en igenkännande AF som kan följa en person i bilden. även om personen vänder sig om och tillbaka så kan kameran följa personen.

  • den tål minst 150000 exponeringar = otroligt bra

  • den har en CMOS sensor på 12,3M pixel i DX-format, vilket ger ett utökat ISO omfång från ISO 100 ända upp till ISO 6400!!

  • inbyggd sensorrengöring

  • man kan fotografera med 6 bilder per sekund men om man skruvar på batterigreppet MB-D10 så får man upp hastigheten till hela 8 bilder per sekund

  • PLUS att den är designad av Giorgetto Giugiaro som också har också designat Alfa Romeo Brera och 159


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ooh, spännande. jag vill också ha en! :P Vad har du för kamera nu då?

Anonym sa...

så nice
kan du inte visa dina 10 bästa bilder för oss?

Madelen utan e sa...

anonym: det skulle jag väl kunna göra, när min externa hårddisk fungerar. det fattas en sladd till den just nu, MEN SEN kan jag absolut göra't :D