söndag, september 30

intressant




min enkät/undersökning/vad man nu ska kalla det, har fått mig att inse, att de som läser min blogg till hela jävla 42% inte känner mig alls! alltså vad måste inte ni tänka om mig? varför läser ni min blogg om ni inte känner mig, inte ens umgås med mig genom andra personer eller nånsin har pratat med mig? mysko. jag trodde inte att mitt liv var så förbannat intressant.

på andra plats kommer, ganska oväntat, de som bara pratar med mig ibland. det innebär att jag måste framstå som en ganska intressant person när man träffar mig första gången, eller, bara ibland. det tar jag lite som en komplimang, och det är inte alls lika läskigt som den första punkten. ni 25% som har pratat med mig lite då och då, och tycker att jag verkar intressant, varför addar ni inte min msn eller skriver en kommentar så kan vi ju bli vänner! det är väl inte så förbannat svårt att kasta iväg en liten kommentar?

så kommer vi till den självklara 22% av vänner som läser. 22% är alltså i det här fallet 8 personer, och det kan jag nog nästan klura ut, men bara nästan, vem alla är. men det som förvånar mig är att inte fler än 8 personer räknar mig som sin vän. jag trodde jag hade fler vänner som läste min blogg, men tydligen är det inte så många som jag trodde. jag måste nog skylta mer med min blogg överallt.

sist men inte minst kommer ni ynka 8% som umgås med mig genom andra, NI har jag faktiskt ingen aning om vem är. om ni umgås med mig, varför räknar ni inte er som min vän då? jag har inget emot att ha vänner faktiskt, om ni fruktade det på något vis. dumt av mig att ens ha med den kategorin kanske om jag klagar på er som har valt det, men om man umgås med någon, är man inte kind of, en vän då? jag vet inte.

slutsatsen från detta är alltså att förvånansvärt många som inte känner mig alls läser min blogg. om ni håller med om nånting jag skriver eller hatar mig för nånting jag klämmer ur mig i ren ilska. säg till isåfall! det är ju bara roligt att få respons. tycker jag iallafall,

3 kommentarer:

Malin sa...

Oh, nu måste jag ju skriva fast jag inte gillar att avslöja mig :p Vet inte riktigt hur jag kom hit från början.. Tror det var på den vägen att jag känner Hanni som känner Catrin som blogga förut (som Hanni har visat mig= så hitta jag hit och sen ja, fastna jag här. Du har nog inte en aning om vem jag är men :) Malin

Malin sa...

Anade nästan det :) Jaa man är ju trots allt en nyfiken ålänning, haha. sorligt men sant :p

Anonym sa...

Jag vet inte heller riktigt varför jag började läsa din blogg. Men jag läser en massa bloggar och listan blir bara längre och längre... jag gillar ju dina bilder såklart men du skriver bra också tycker jag. :)