onsdag, september 12

the note toaster



åh gud vad jag älskhatar det här! en brödrost som man kan skriva in ett meddelande ovanpå, så bränns det in i brödet. å ena sidan är det så jävla onödigt, och rostas det ens vettigt på resten av brödet eller blir det bara som en rå formfranska med lite bränd text på? och sen ska man ju ändå kladda dit smör, marmelad, ost och diverse guck ovanpå då det ändå inte syns. usch jag blir lite irriterad när jag tänker på det. men sen å andra sidan, HUR gulligt är det inte med en smörgås med ett litet meddelande? jag kan tänka mig hur jag vaknar med frukost på sängen och så ligger det ett bröd med en text på på brickan. hur bra skulle inte ens morgon bli liksom? men overall en ganska onödig (men förbannat gullig) apparat.

jag hittade den på en hemsida som heter Yanko design, det finns massa roliga/snygga saker där att glo på om man inte har nåt att göra och kanske är lite intresserad av design.

idag ritade vi i skolan, eller vi har ju ritat förut men idag lade vi in teckningarna i tha computer och det var jätteroligt! jag vet vad jag ska börja fixa och trixa med iallafall. jag var ju ganska värdelös på det men man kan ju alltid öva. kanske lägger upp det halvfärdiga från idag här ikväll någon gång.

Inga kommentarer: