fredag, april 17

skinny jeans

Photobucket

säg hej till mina skinny jeans allihop. jag vet inte om det bara är ett satc-påhitt men jag tror att vi alla nog har ett par (eller fler) jeans som bara ligger i garderoben och väntar på att få användas igen "när man har tappat de där extra jävliga kilona man gick upp i misstag i vintras (för min del)/förra året/när man började käka ppiller/osv".

mina blåa höga denimbirds har legat i garderoben sen dagen efter personalfesten i somras då jag hade dem på jobb och seriöst spydde lite grann på toaletten endast för att dom var så jävla tighta. fick halvsitta på stolen och svara i telefon (vi snackar eckerölinjenjobb här nu) i ni vet sån ställning som man lätt hamnar i på savoy eller när man suttit för länge framför datorn. när jag sen prövade dem i vintras fick jag bara upp dem till höfterna, och så har det varit ända tills idag när jag helt plötsligt fick upp dem och nästan fast dem. vad fan. utan någon som helst extra träning har jag lyckats få mina höfter flera centimeter mindre!

(nu fick jag en sån där bild framför mig när jag står brevid anna skipper med ett måttband runt buken och tårar i ögonen. "häär ute var din mage förut" och så får man hålla i en bricka med ost eller nåt annat man har proppat i sig. i mit fall vet jag inte vad det skulle vara. tror det mest beror på datorn och skrivbordsstolen faktiskt.)

..kanske det är någon schysst dude i de högre makterna som tycker synd om mig inför bikinisäsongen. fänks. jag blir nästan på peppad av den här händelsen att jag får för mig att börja träna igen. så känner jag efter i låren från gårdagens pass - och går tillbaka till ruta ett. lite mer hjälp från högre makterna kanske hjälper .... ?

1 kommentar:

emma sa...

hm... tänk om man kunde få hjälp av några högre makter, det skulle då jag absolut behöva. =P