fredag, juli 24

vasa, baby

(rubriken är mest någon slags response på det här)

idag far jag och henke upp till vasa och blir över helgen. vi ska kolla in vår blivande trea på brändö. dock blir det inget sovande i den ännu, vi sover hos henkes mommo och moffa eftersom vi inte har en endaste möbel i den ännu. tar väl med mig kameran så ni får se hur den ser ut. jag tror den är fin. jag tror vi kommer trivas ihop.

den här veckan har jag jobbat precis lika mycket som jag trodde att jag skulle göra, och jag skulle gärna visa lite bilder jag tagit - men dom är ju på strandgatan sexton och jag på hagaringväg tolv, så det är lite knepigt. en eftermiddag spenderade jag åt att återuppväcka mina illustrationskills (jag vet inte om de vaknade till mer än med ett grymt, vände på sig och somnade om igen - but still) genom att rita den här fantastiska illustrationen som jag ändå inte fick ens lite cred för sen i tidningen. men det är som vanligt så att ens namn bara hamnar under sånt som man lip-skäms över. såklart.

igår jobbade jag - som vanligt - alldeles för mycket och länge, och sen var jag till fanny och tittade på film. jag luktar fortfarande rök efter ett vimmel på vikingamarknaden med fredrik, och nu borde jag verkligen städa upp i mitt rum. det är så jävla jävligt här just nu. för det första funkar min dator endast nätt och jämnt, för det andra skulle jag ju ha städat för typ två veckor, men om ni vill veta hur det ser ut här just nu - treubbla oredan i dehär bilderna och ni är nästan på rätt.

förövrigt trivs jag så himla bra med mina arbetskamrater, speciellt heidi. och toffe. dreamteam.

7 kommentarer:

CAJSA sa...

då kanske vi blir grannar :))

HannaH sa...

Nu tror jag att jag vet vad du skall göra i Vasa. Är det estenom måntro? Jag blev klar estenom i mars och rekommenderar utbildningen varmt.

Madelen utan e sa...

cajsa: NÄHÄ är det sant? var bor du nånstans då? fan vad kul!

hannah: stämmer alldeles riktigt mycket det. vad jättekul, adda gärna min msn (indievid at hotmail punkt com), jag vill gärna veta mer om vad du tyckte om det och sånt!

CAJSA sa...

centrala brändö ungefär :) vart är det ni flyttar ?

Madelen utan e sa...

okej, vår lägenhet ligger typ precis vid gränsen till vikinga tror jag det hette, var nu det ligger. haha.

HannaH/hannah.bergroth@veckorevyn.com sa...

Tyvärr är jag inte någon msn-person just nu. Men facebook finns ju alltid. Eller mejla mig.

CAJSA sa...

jamen äh, brändö är litet så det är nog rätt nära iaf ^^