onsdag, mars 30

BREAK

Jag har under en lång tid verkligen behövt en liten paus från all stress som skolan för med sig, så imorse struntade jag och Ida i att fara på finska och tog istället 9.22-tåget från Vasa med sikte på Ekenäs. Egentligen skulle jag ha åkt ett senare tåg och kommit fram först runt sju-tiden, men jag ville överraska Joel så redan klockan fyra hängde jag på hans lås. Men vilken megafail överraskningen visade sig bli! Han hade i smyg planerat att laga sushimiddag åt mig med tända ljus men när jag kom så tidigt hade han inte ens hunnit börja förbereda skiten.

Istället blev det jag som fick rulla sushin medans han städade, men det funkade ju också bra. Imorgon ska jag och Ida hålla tre presentationer om vår utbildning för gymnasietvåor här i Ekenäs. Men efter det är det total chillmode som gäller i några dagar. Har inte varit så här lycklig på väldigt länge. Mätt på sushi, med nya nördglasögon, i famnen på min pojkvän och med ett glas cherrycoke i handen. Gotta love it.

Inga kommentarer: