tisdag, mars 22

EPIC ENOUGH



Jaha hörni, kanske vi skulle ta och snacka lite modevisning då. Den tjugonde april smäller det. Min fina klass, Estenom 09, ordnar den 20/4 en modevisning där vi fritt blandat nya kläder med second hand och i vissa fall (hjälp) även egensydda plagg. Poängen är att visa upp vårens och sommarens trender på ett kreativt, inspirerande och lite ekologiskt sätt. Visningen ingår i en kurs i vår utbildning och motsvarar 5 studiepoäng. Med andra ord jobbar vi på den här visningen parallellt med finskaessäer och kvalitativa forskningsmetoder.

Dock är vi alla väldigt måna om att det ska bli den bästa visningen en estenomklass ordnat, och vi är på god väg. Till exempel har vi världens finaste lokal inne i stadshusets festsal, vi har kända röster som ska presentera visningen, vi har en bunt helt makalöst snygga modeller, vi har skitbra musik, vi har proffsiga medarbetare och våra outfitidéer är riktigt bra. Dessutom tar vi inte en endaste slant från intäkterna själva, utan skänker alltihopa till Österbottens cancerförening, till fonden för cancersjuka barn.

Just nu är det väldigt mycket kvar innan vi är klara, men vill ni se huruvida vi lyckas pull it off eller inte? Se till att anmäla er till eventet på facebook här (där det också finns mer info om kvällen) och kom till Vasa stadshus antingen klockan 17.30 eller 19.30 den 20 april!

Jag är så nervös och exalterad. Ska till exempel sätta mig och rita mönster till en maxiklänning nu, hur gör man ens det?


(Och ja, jag står som sagt till största del för marknadsföringen, som ni kanske märkt)

4 kommentarer:

Linnea sa...

Jag älskar loggan madde! grym som vanligt :)

Anonym sa...

Låter super duper intressant och roligt:D synd att man inte kan komma och kolla, lite lång väg från Åbo, men jag förlitar mig på att du lägger upp massvis med bilder på bloggen :// din trogne evige läsare Julia

Catti sa...

Väldigt snyggt! vilket program har du använt dig av?

Madelen utan e sa...

linnea: tack tack tack! (finns såklart massor att klaga på, men det är ju mycket trevligare om man låter bli)

julia: fan vad gullig du är! och ja, kanske till och med kan fixa en film (om det blir bra!)

catti: fåtåsjåpp!