fredag, mars 18

ECO FASHION

Såhär ligger det alltså till. För en vecka sedan ringde en stressad kvinna i panik till oss för att hon ville ha hjälp med stylingen till en modevisning. Allt hon hade var kläder för tolv - men bara två - modeller och en plats. Hon undrade om vi kunde fixa några modeller till och göra hår och smink för en ersättning. Visst, tänkte vi och idag hände hela spektaklet.

Visningen gick ut på att lansera kläder från en butik här i Vasa där de säljer ekologiska produkter. Kläderna kom från den ekologiska webbshopen Gemenskap grön och vintagebutiken Yesterday once more, och vår uppgift var alltså att försöka matcha de ekologiska kläderna med en ekologisk styling. Som jag bloggade om för någon dag sedan så hade vi två förslag till dem, och det blev den naturliga varianten som blev vald.

Alltså en väldigt naturlig grund där vi jobbade lite extra med skuggningen, ögonmakeup i crémevitt och korallrosa, brun mascara på lite böjda fransar, naturlig rouge, transparent läppglans och avslutningsvis sjukt mycket skimrig highlighter. Till det blev det en lite busig låg hästsvans med en hårtest som fäste. Ekologiskt nog gick bara en hel sprayflaska åt till stylingen. Endast.

Här är lite bilder som Paula och jag tog med Paulas kamera under dagen:


Glada modeller med kläder från YOM


Hårstylingen bakifrån


Heli i röd vintageklänning


Lizette måste vara den gladaste bruden jag träffat på länge, och vilken skön energi man får av sådana människor!


Backstage


Triino i hår gjort av moi


Söta Fanny


Jag gjorde både makeup och hår på fina Satu


Samma sak goes for Lizette


Satu i mommo-outfit på catwalken


Fanny


Hanna stylade Heli, som hade kanske världens finaste hy ever!


Lineup med modellerna. Jag har tittat på den här bilden hur länge som helst nu, och kan inte släppa att min huvud är säkert dubbelt så stort som resten av tjejernas i den här bilden. Vad fan?



Triino

3 kommentarer:

Heidi sa...

LIKING IT! :)

Madelen utan e sa...

I know you would!

Satu sa...

Va kiva bilder :D! Men ja kan int le liiiiite större på den där bilden på bara mig (int me mommo klänningen ) ;) haha