lördag, mars 26

PAGE

Jag har de senaste dagarna funderat på vad jag ska göra med mitt hår. Jag börjar få en utväxt som är så lång att den antingen måste accepteras och odlas eller färgas över. Jag är i någon slags vägskäl. Dit jag alltid hamnar efter en stund, gång på gång. Jag kan aldrig vara riktigt nöjd med mitt hår. Ditt hår är ju faktiskt din identitet, nästan lika mycket som resten av dig själv.

(Måste avbryta mig själv lite och få det här ur mig. Vet ni den här låten? Lilla lady av Daniel Adams-Ray? Jag kan inte höra den utan att få jobbigt att andas. Varför kan han bara inte dra ett ordentligt andetag innan han sjunger? Speciellt i den delen som NRJ spelar just nu "ursäkta min franska, ursäkta min franska" flåsar han och ger mig ett tryck över hela bröstet.)

Hur som helst, hår var det ja. Vet liksom inte om jag ska odla ut och lägga i extensions ála Brigitte Bardot eller om jag ska klippa av det ännu lite till och på så vis få bort de sista av de slitna topparna från den lite misslyckade blekningen i skolan. Så läste jag på Carolina Gynnings blogg (jag älskar Carolina Gynning efter att ha läst hennes bok. Inte för att den var varken välskriven eller på något sätt speciell, men för att hon är en sån skön människa. Cool brud som utvecklats till stark kvinna. Jag vill vara som Carolina.) att page enligt henne bara är såå rätt. Hon är så jäkla het i sin korta page, likaså är Michaela Forni, en annan av många unga kvinnor jag ser upp till.

Kanske jag skulle ta av ännu lite mer på min egen page? DÄÄ FRÅGAN!

Inga kommentarer: