torsdag, mars 3

UFF


Sitter på Isabella och försöker att lyckas med konsten att underhålla mig hela resan från Åbo till Långnäs. Det går sådär, men som tur var har jag fin-Joel som sällskap. Har hittills lyckats spendera lite pengar på en ny mascara, en liten present till min femtonåriga lilla(?)syster och tre paket smör. Fattar inte varför det är så jävla pinsamt att gå med smör från Taxfreen till cafeterian. Var tvungen att titta ner i golvet hela vägen för att inte börja rodna. Och smöret var inte ens till mig! Jag lovar.

Gick en sväng på stan i Åbo idag också, var in till UFF för första gången. Dyrt sortiment för att vara en loppis kan jag tycka, men det var ändå roligt med lite nytt utbud. Tror jag har gått igenom loppisarna i Vasa lite väl grundligt just nu. Köpte med mig en ny halsduk för några euro iallafall. Frågade Joel vad han tyckte om den, mest för att föra konversation. Och fick svaret "den ser ut som något min farmor skulle ha på sig". Inte så illa recension ändå.

Nu ska jag klänga på Joel tills hans blir irriterad på mig och sen kanske jag ska försöka sova en stund.

1 kommentar:

maestro sa...

då skulle du se myrornas HUTLÖSA priser.

:'( saknar finlands second-hand.