måndag, mars 28

SMS PÅ MORGONEN

För tjugo minuter sedan låg jag snällt i sängen och sov. För fem minuter sen skulle vi ha startat från Evelinas parkering. För tio minuter sedan hade jag precis slängt ut mig själv genom dörren med världshistoriens fulaste hårknocka, en gammal skjorta och mascaran i pannan. Jag vaknade nämligen av att Henke stängde dörren när hon for till skolan. Det som är amazing i den här historien är att jag faktiskt steg upp och klädde på mig och sminkade mig i superspeed och för omväxlings skull faktiskt skulle ha hunnit till skolan fast jag försovit mig grova mängder. Det som är mindre amazing är att när jag cyklat några hundra meter och sliter upp telefonen för att ringa Evelina och säga att jag blir lite sen, så har jag fått ett sms där det står följande:

"Hej, **** barn är sjukt idag, så det blir ingen engelskalektion. Jobba med uppgiften hemma eller i skolan!"

Alltså VOI SATAN ÄNDÅ

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk positivt; Vad skönt att jag fick lite frisk luft!
Förresten, grattis på namnsdagen Sune/puss mamma