lördag, mars 26

KARIN KARKKI LINDROOS

Jag har länge haft upp ögonen för Karin Lindroos, både genom tidningen Papper, hennes fina lilla loppisbok, via Hanna och via Karkkis egen blogg. Idag hamnade jag in på hennes portfolio och känner att jag måste dela med mig av hennes färgexploderande och mysiga bilder. Jag älskar hur hon alltid lyckas hitta de där fantastiska platserna, och hur hon framhäver dem på bild. Hur hon nästan korsar den hårfina gränsen till där man har dragit upp mättnaden lite, lite för mycket, men gör det till sin grej. Hon inspirerar mig verkligen.

Och ja, hennes loppisbok är också så himla söt. Kolla in den här!





Saknar för övrigt tiden på XIT lipfärdigt mycket när jag läser om grejerna de gör på papper. Önskar mig nästan tillbaka två år tiden. Vårigt Åland, planeringsmöten för kommande tidningen, helt störda jobb, spontana fotograferingar, talangfulla människor och världens bästa chef. Men det verkar gå sjukt bra för Zandra, så jag får väl hoppas på att det blir lika bra för mig bara jag kommer bort från den här blyga, försiktiga och tillbakadragna staden Vasa.

Inga kommentarer: