fredag, mars 18

HECTIC

Jaha, då var ännu en skithektisk dag av mitt liv förbi. Dagen började med att vi hade seminariet för de ombloggade sminkportfolierna. Sedan var det dags att planera vår fina lilla (enormt stora) modevisning, Epic enough, i några timmar innan vi åkte in till stan och fortsatte att planera visning - fast åt andra än oss själva. Vi provade kläder på gulliga modeller, testgick på catwalken som inte fanns utan musik och försökte peppa oss att imorgon nog kommer gå suveränt bra. Trots att det inte riktigt känns så just nu. Bra att jag har med mig Paula och Hanna iallafall.

Nu måste jag dänga i mig en mugg citronfinrexin och gå och lägga mig, imorgon är en precis lika hektisk dag. Den börjar klockan tolv med att hämta smink från skolan och slutar klockan nio efter en teater med klassen. Vilken jävla vecka det har varit, och hur snabbt den har gått! Det är insane. Något som jag dock märkt under de senaste dagarnas gång är hur mycket bättre jag mår när jag får vara igång och göra något istället för att ligga hemma och fladdra med näsborrarna och gräma mig över olika problem.

Nästa vecka hade vi tänkt starta en protest och inte gå till skolan på hela veckan. Kan berätta mer om det i helgen. Men är det någon som läser detta och går på Novia i Roparnäs: Går du till skolan nästa vecka innebär det att du håller med om att vi inte behöver någon matsal. INGEN MAT - INGA ELEVER!

Inga kommentarer: