söndag, juli 20

påtal om mitt jobb



idag har det varit helt kaotiskt! för det första springer jag på toaletten en gång i kvarten, ibland oftare. det är helt sjukt hurdana il man får, från att inte känna nåt till att vara nära att kissa ner sig! jag önskar ingen annan det här alltså. hoppas medicinen funkar snart.

sedan när jag checkade in bilar (och satt i bilbur nr 3 för att kunna springa in ifall jag skulle få ett kiss-il) kom det en minibuss och cyklar med ryssar, och cyklisterna var inte bara 5 eller 10. det var 27 stycken som alla skulle ha varsin liten biljett riven och stämplad och infylld. KAOS? så med två ryssar i nyllet, tusen biljetter på bordet och sju gubbar runtom och bakifrån skrikandes "står kön stilla eller?!" "jag vill byta kööööö!" "har ni stängt?" och "hinner vi med?" så lyckades jag checka in 29 ryssar, det var roligt!

och inte nog med det! efter den här omtumlande händelsen var jag lite frånvarande och rosig om kinderna (och svettig som ett as, lite bakis och rufsig i håret kan ju tilläggas). då kommer det 2-3 bilar fullpackade med snygga svenska killar! alltså nu snackar vi riktigt hotta, man kunde inte ens bestämma vem som var snyggast. högsta volym på stereon och fötter och armar och händer och skrattande munnar överallt. så jävla trevliga och flörtiga och frågade om mitt nummer och skrattade och hade skrynkliga biljetter. hade en flirt med en kille som skulle ringa mig sen sa han. låter bra tycker jag. mucho bien.

såna här dagar får jobbet att vara helt okej roligt iallafall. tänk vad man kan få vara med om när man jobbar på eckerölinjen. ahhhhh

2 kommentarer:

Anonym sa...

men det är ju låttiteln? :P

don't go away mad, just go away - mötley crüe? :P


för övrigt. du borde inte skriva så detaljerat om jobbet i bloggen, det gillas inte av de ordinare och rätt vad det är visar någon din blogg för fel person.. bara så att du vet. :/

Anonym sa...

haha. :P jaså, ja, jag såg det inte som en maddepik i alla fall. :D


ja, men det är skillnad på t.ex. det du skrivit i ditt inlägg nu och att säga att man haft en stressig dag. du har t.ex. skrivit om vad som finns i våra bokningslistor och på ett detaljerat sätt om vissa kunder och även om det var lite kul så går det under din tystnadsplikt. det är inte okej. sedan snackar jag en jäkla massa om jobbet annars också men jag skriver inte ut det på bloggen, det kan alldeles för lätt hittas av fel personer. kort sagt, skriv om jobbet visst, men det är smartare att ta saker ur sitt sammanghang.

och ja, du har tystnadsplikt även på eckerölinjen. jag vill inte låta hård men jag vill inte att vissa börjar gräva i våra bloggar. ;/ det förstår säkert du med. det har varit lite snack redan.