tisdag, maj 4

22§

nu har jag, susie och henke förenklat nio paragrafer ur arbetarskyddslagen. med andra ord har jag
satt ihop meningar och sekreterarsusie skrivit ord med antingen arbetar-, arbets- eller arbete i
uppbyggnaden ungefär femhundrasextionio gånger. (vad är det förresten för satans totala
analfabeter till översättare som skrivit den svenska versionen av den finska lagen?) det anser jag
vara dagens bedrift och skulle nu vilja belöna mig med en favoritsyssla of mine. detta är är dock
helt omöjligt eftersom den innefattar en person till. och denna person är uppenbarligen inte
medveten om att den borde sitta framför datorn ikväll. inte så trevligt, eller ja, jag kan till och med
sträcka mig till irriterande.

nu ska jag tvätta sminkpenslar och packa weekendbag. hehe.

Inga kommentarer: