fredag, maj 21

ETHNIC / FANTASY

etnisk

idag var sista intensivdagen med riitta på länge. känns lite sorgligt, hon är en
fruktansvärt inspirerande och skicklig makeupartist och en fantastisk
kvinna.
dagens tema var etnisk makeup, vi skulle alltså sminka någon med en annan
hudfärg än oss själva, och fantasimakeup. den etniska sminkningen, som jag på förväg var
lite orolig för, gick riktigt bra. det som var knepigt var bara att man inte kunde testa någon färg
på sin egen handrygg som man brukar kunna. utöver det var det mest bara riktigt roligt. synd att
man inte har en komplett sminkväska med alla färgers foundations och sånt så man kunde öva
mer på fritiden.

fantasisminkningen gick nog helt bra också. mina inspirationskällor var hinduistisk
mytologi, lotusblommor och ganesha. fjällen eller bladen i ansiktet ska
alltså symbolisera någon slags drakfjäll eller blomblad.
och ja, det jag skrev om
i inlägget tidigare är väl ganska uppenbart. check out the nose liksom. dock har jag såklart valt
en bild från den bästa sidan och vinkeln, så på den här bilden ser det ändå helt okej ut.

känner mig säkrare och säkrare på smink ju mer vi håller på, och det är så jävla roligt.
ahhhh. och nu ska jag äntligen, äntligen, äntligen få sova en ordentlig natts sömn. äntligen helg.

fantasimakeup

Inga kommentarer: