fredag, maj 14

PARTY / ARTSY

make1

två makeuper från de senaste veckornas makeuplektioner. på heidi (överst) övade jag på att göra
en sotning med grått, svart och silver, och satsade på att ha få en perfekt
porslinshy och neutrala läppar
. jag är jävligt nöjd med hur ögonskuggan blev, men
läpparna hann jag inte satsa på alls. så dem ska jag satsa på mer nästa gång. på den här bilden
insåg jag precis nyss att man inte ens ser skuggningen och highlighten av hennes kindben. det
var rätt fint också. kanske lägger upp fler bilder på det vid ett senare tillfälle.

bilden under, på emma, är alltså den här veckans fantasimakeup gone wild. jag hade ju en
vision med en stor mun och någon sorts kladdig rök på sidan av ansiktet.
munnen är jag faktiskt rätt nöjd med, det tog tid att få den symmetrisk och med snygga skarpa
kanter. det där kladdet på sidan fick dock inte den tiden som det skulle ha behövt. och dessutom
insåg jag efteråt hur jag istället skulle ha behövt arbeta för att få det som jag ville. men det var
inte mycket att göra åt då - eftersom skoldagen tog slut. som tur är så är vi i skolan för att lära
oss, och den här kursen är både lärorik och rolig. nästa vecka har vi etnisk makeup och
fantasimakeup med riitta vaara. sounds like fun.

make2

(och ja, såklart no retouch included, makeup-wise)

2 kommentarer:

Bobby sa...

Vad duktig du är hjärtat!

Madelen utan e sa...

tack älsklingsbob