onsdag, maj 19

raitoja hiuksissa

raidat

jag är ju i princip finskaproffs nu för tiden vet ni. först får jag godkänt i finskaprovet, sen är
liksom möjligheterna oändliga. känner mig oövervinnerlig. kanske skulle börja blogga
endast på finska till och med. det tåls att tänka på.


rubriken betyder alltså att jag har gjort slingor i mitt hår.
eller inte jag
personligen, utan more like cissi och asta. jag fick riva folie och bita naglar. har nog inte varit så
illa till mods på länge som när jag satt med foliepaket i håret och väntade ut verkningstiden. till
och med min lärare var tvungen att klappa mig på axeln och försäkrade
mig om att "det blir bra madde, det är ingen fara". hon blev lite orolig när
jag satt tyst så länge med glansig blick.


lite roligt är det ju också, att dessa nio månader som jag odlat ut min utväxt har fått höra mest
bara en massa "herregud hur du ser ut, varför färgar du det inte?" men nu när jag färgade det
(lugna och fina, jag har en hårplan där denna slingning ingår som ni snart kommer att få ta del
av. stressa inte upp er) var det istället motsatt reaktion hos mina klasskompisar. "men va? hur
kan du bara färga över det när du har odlat så länge?" och "men vad sorgligt!" användes flitigt.
jag tror att min utväxt har gjort intryck på alla i min närhet. haha, det har känts lite som
en graviditet
. ni vet hela grejen med nio månader, oändlig kärlek till den, stark personlig
anknytning och fördomarna.

men någon gång måste man släppa taget om sina barn. och ärligt talat,
varför vänta en månad och betala 70 euro för det på salong hemma på
åland när man kan göra det gratis på lektionstid?


haha och jag älskar min min på bilden. jag ser helt förbannat dryg och asymmetrisk ut.
hemligheten bakom en sån look är att inte sova ordentligt och sen vara en dag i skolan med
skitroliga brudar som tröttar ut en. (ja, alltså jag ÄR mer asymmetrisk när jag är outvilad, det är sant)

Inga kommentarer: