tisdag, maj 25

en fan-ta-dig-tastisk dag

hur är det ens möjligt att ha sådan otur som jag verkar ha idag? först vaknar jag upp till en
verklighet där kulturstipendiet jag gått och väntat på i en månad tydligen inte
kan utbetalas före jag per snigelpost har skickat in en blankett jag varken
visste om att fanns eller ännu mindre skrivit ut och skickat in
. detta eftersom
jag inte själv ansökt om det här stipendiet, utan bara blivit erbjuden det via jobbet. nåväl, så jag
begav mig i panik på cykel till biblioteket här på brändö för att skriva ut blanketten där, eftersom
bläcket i min egen är slut. när jag kommer fram till biblioteket, blöt av iskallt
duggregn, så är skiten stängt för renovering
. som tur är så får jag efter några
timmar skjuts till stadsbiblioteket med heidi, där jag istället ska försöka skriva ut
helvetesblanketten.

väl framme får jag inte min inloggning till bibliotekets system att funka,
efter sexton gångers rebootande går jag till receptionen och förnyar min pinkod, eftersom jag
antar att det är den jag har slagit fel. efter ytterligare sexton försök inser jag att
det nog inte är mig det är fel på
, så jag går till receptionen och berättar om mitt
problem. receptionisten ger mig istället ett gästlogin som jag till slut kommer in på. när jag
sen kommer in på min mail för att till slut skriva ut blanketten, så har
datorjäveln inget installerat program som kan läsa pdf-filer
. så det slutar med
att jag efter en halvtimmes försökande och slösande av sju utskrifter à 0.20 euro får sätta mig
vid receptionistens dator och skriva ut blanketten där.

väl med blanketten i handen går jag till butiken för att posta den, men de har inga kuvert på
posten. inga. kuvert. på. posten. så jag blir tvungen att köpa ett tiopack pirkkakuvert för
att få nåt att stoppa ner blanketten i. jag gör det, köper ett frimärke och lyckas efter några
minuters förvirrande konversation med den enbart finskspråkiga posttjejen få skiten ivägskickat.

och nu ska jag bara vänta, totalt luspank i ytterligare en månad. fattas bara att jag
blir underkänd på kemitenten imorgon så kan den här dagen officiellt gå till
historien som den sämsta ever.

Inga kommentarer: