onsdag, september 15

allmänna toaletter

någonting jag tycker att är så jävla rubbat, det är allmänna toaletter. varför envisas till exempel
skolor med att trycka in fler än en toalett i ett rum? vad är det som är så svårt med att bara göra en
toalett med en toalettstol och ett handfat? nej, det ska med våld klämmas in två eller kanske till
och med tre toaletter i samma lilla trånga rum. och som skiljevägg mellan dem sätter man den
tunnaste jäkla plywoodskivan man kan hitta. och för att göra saken ännu lite värre lämnas tjugo
centimeter med luft både under och ovanför skivan. man skulle lika gärna kunna ta bort skivan
och sitta sida vid sida på toaletten. det skulle nästan vara mindre obekvämt. liksom tanken att man
sitter i samma tre kvadratmeter tillsammans med någon helt okänd person femtio centimeter ifrån
sig helt tyst. jag fattar inte, är det inte någon som tänkt på det här innan? hur kom man på den här
geniala idén? jag står alla gånger hellre och köar än att kissa i kapp med någon jag inte känner.
eller någon jag känner för den delen.

Inga kommentarer: