måndag, september 13

om biotherm och hur fantastiskt det är, och lite om en underbar editorial

idag hade vi vårt första möte med photoshoot-gruppen. jag är i en grupp om tre tillsammans
med den bästa på hår i klassen (henke) och vår enda kosmetolog och makeup artist (cissi). känns
ganska tryggt att ha en frisör, en kosmetolog och en fotograf i arbetet inför en photoshoot. men
hur som helst diskuterade vi alltså idag lite grundidéer och försökte komma fram till vad vi hade
för önskemål och mål överlag. vi kom fram till att vi nog kommer att kunna enas, och det
kommer bli legendariskt. är övertygad om det.

vi diskuterade lite olika editorials som vi har sett och gillat och då kom vi in på den här
fantastiska editorialen med lady gaga, lily cole och andrew garfield fotad
av annie leibowitz
. när jag kollade cissis blogg efter bilderna, eftersom jag visste att hon
bloggat om den någon gång i fjol, hamnade jag in på ett inlägg om biotherm. och eftersom jag
precis har tänkt byta över till biotherm från dermalogica, då det är så himla osmidigt att få tag
på, så tänkte jag att ni kunde få en liten lektion i hur himla bra den här rosa serien från biotherm
är. hon hade lagt ut det rätt bra tycker jag.

för övrigt kan ni läsa det här inlägget om hudvård när ni ändå är inne på cissis blogg.
it's good for you.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenatjena! Jag är en tjej som går i nian. Är väldigt intresserad över vad du gått/går i för skolor? Eftersom jag tycker allt du gör verkar så himla intressant och du är så duktig på att fota och skulle vilja gå i dina fotspår om man säger så, haha!
Men vad är det du ska bli för yrke? Skriv gärna svar i ett inlägg i bloggen. SKulle bli så himla glad! :D

Madelen utan e sa...

vilken timing, cissi är dessutom väldigt trustworthy källa! grejen med dermalogica är att det är dyrt på salonger och jobbigt att beställa från den amerikanska webbshopp jag beställt från. thats about it.

Madelen utan e sa...

och jo, använd spatel till ansiktskrämen!

Madelen utan e sa...

det finns nog säkert på alla ställen som säljer hudvårdsprodukter. dessutom brukar det nog följa med ibland också. har inte så jättestor spatelerfarenhet är jag rädd. men det funkar ju med en liten avlång och ren plastbit också om man vill?

Madelen utan e sa...

alltså.. en spatel ÄR ju en liten avlång platsbit men du vet vad jag menar

Henrika sa...

Catrin, jag har stor spatelerfarenhet och jag vill understryka att man ALDRIG får ha fingrarna i burken! Inte ens fast man just tvättat händerna, bakterierna kommer i burken ändå. Nästa gång du handlar smink eller skönhetsprodukter, fråga om de har spatlar då. Man brukar alltid kunna få :) Vet att jag har frågat bland annat på Lisco Parfym och fått söta spatlar från Lumene.