måndag, september 27

men jag har ju tråkigt fattar ni väl

just nu efterlyser jag fler, och framför allt roliga, skoluppgifter. när jag kommer hem från skolan finns det inte så hemskt mycket att varken fundera över eller göra. alla deadlines vi har är i framtiden och skoldagarna är kortare än någonsin. idag hade vi dock finbesök från hannah, som är helt fantastisk. hon jobbar som stylist på amelia, och började sin karriär genom sin praktik från estenomutbildningen för två år sedan. praktiken gjorde hon på veckorevyn där hon sedan fick ett års tjänst som modeassistent. hon är så härlig tycker jag, hoppas hon kommer tillbaka snart.

..dock fick hon ju min moderedaktörstid att framstå som något jävla slavarbete 3000. som stylist planerar hon i team i flera månader i förväg vad som ska göras och ringer sedan några telefonsamtal för att få tag på de plagg hon vill ha. sedan ringer hon in en fotograf, en modell, en makeup artist, gör jobbet och skickar över materialet till sidverkstaden. när allting är klart skickar hon bara tillbaka plaggen och börjar med nästa jobb. ungefär. själv hittade jag på ett uppslag samma dag eller dagen innan, sprang som en idiot på stan och plockade plagg, fotade och sminkade själv, gjorde layouten själv och sprang tillbaka med plaggen. inte. så. fabulöst. 

outfitta

så här såg jag ut idag, skulle jag kunna säga om jag ville ljuga lite. att cykla 6,2 med heels utan strumpor skulle typ vara självmord. men min bästa höstkappa från viktor&rolf + h&m, svarta haremsbyxor och henkes sjal stämmer åtminstone. all black.

outfitta2

(haha, ser man månne lite spår av mitt strecktittande av true blood säsong tre i den här bilden?)

Inga kommentarer: