lördag, september 11

godmorgon lördag

idag är ännu en sådan där dag när jag känner att jag inte riktigt vaknat på rätt sida. men hur är
det ens möjligt att vakna på rätt sida när den man tycker om är på helt fel sida av landet?
liksom, att veta om hur det är att vakna med honom och ändå morgon på morgon tvingas att
vakna ensam gör så att varje morgon helt och hållet tappar sin charm. det finns absolut
ingenting roligt i att vakna ensam i en säng. man tvingar upp ögonen, sätter sig upp i sängen
och.. that's it.

vaknar man med honom så vaknar man, och innan man ens öppnar ögonen så hoppar hjärtat till
lite grann. för under natten har man glömt bort hur lycklig man är och det kommer man på först
när ens ben stöter emot hans eller man råkar trassla in sina fingrar i hans hår. sen kan man ligga
kvar där, utan att öppna ögonen och bara njuta av tillvaron. man vill inte ens somna om för den
där stunden man har är så jävla underbar. och man behöver inte se något för att hitta rätt arm
att krypa upp på eller rätt kindben att nudda med läpparna. men till slut blir man så nyfiken att
man ändå öppnar ögonen. och då är man redan helt klarvaken. sen spelar fortsättningen ingen
roll. antingen stiger man upp eller så ligger man kvar. att ligga vaken kvar i sängen när man är
ensam i den ger mig absolut ingenting. jag blir antingen rastlös eller väldigt, väldigt sömnig.

fan, jag önskar att jag fick vakna varje morgon med j. jag kan inte för mitt liv tro att jag någonsin
kan tröttna på det. förstår ni hur kär jag är? och vilket självplågeri jag utsätter mig själv för just
nu? människor i distansförhållanden borde få way more creds än de får. och finland borde sänka
sina priser på kollektivtrafik. men det är en helt annan sak. godmorgon på er, nu ska jag börja
min dag med att äta brieost och skriva en modekrönika.

fan, jag som hade tänkt illustrera det här inlägget med en bild på mjölk och rostbröd, men det
känns inte riktigt som det passar längre. jag hade inte planerat att sväva ut i (ännu) en
kärleksförklaring. men jag är så helvetes kär, fattar ni?

3 kommentarer:

fjauuuuuu sa...

svär gör du också, förbanna hela tiden. men du har väl learned from the master (JAG vem fan trodde du ?!??!) <3

Madelen utan e sa...

som en borstbindare, och medveten om det.

bobby sa...

Puss på dej för att du är så kär!