fredag, september 24

läser horoskop och oroas

jag älskar att läsa horoskop. att se vad som komma skall och hur olika människor enligt stjärnorna går
ihop med varandra. jag är född i tvillingens tecken, och är en mycket stereotypisk sådan också. men
ibland oroar mitt horoskop mig. när det säger att jag uppfattas som känslokall och ytlig, eller när det
säger att jag inte passar ihop med oxen. det här skrämmer mig lite också:

"..men den dagen du blir verkligt förälskad, då kysser du inte. då pratar du. prat är nämligen din stora 
passion här i livet och du föredrar att tala om känslor, i stället för att ge dig hän och känna dem. en 
vacker dag är förmodligen förhållandet alldeles sönderanalyserat och din älskade har givit upp. eller 
också sticker han för att du var otrogen. otrogen mot vad, kan man förresten fråga sig. kan man vara det 
mot något som bara var prat? välj en partner som lyckas tysta dig med sina kyssar."

Inga kommentarer: