måndag, september 27

A LIST

lånad från bruden med det vackraste namnet: margret atladottir



hur gammal är du?
tjugoett and liking it. tjugotvå kan jag också acceptera, men när jag fyller tjugotre förutspår jag en ålderskris.
hur lång är du?
hundrasextiosju centimeter. den ultimata längden skulle jag vilja påstå. jag är inte för kort utan klackar och inte för lång med.
stjärntecken?
den stereotypiska tvillingen. och på sistone har jag blivit helt besatt av att läsa astro och horoskop om
mig själv och hur jag går ihop med mina vänner. blev lite ledsen när kommentaren på kärleken mellan
tvillingen (as in jag) och oxen (as in joel) var "du skojar väl?". buhu.
hur bor du?
i en trea (börjar äntligen lära mig att det är en trea och inte en tvåa) tillsammans med en snygg tjej med
omtalad rumpa och en lurvig blond hund som tror att han är en katt. 
är det din bästa bostadssituation någonsin?
verkligen inte. vi letar nytt.
arbetar du?
eh, jag skriver nöjeskrönikor för nya åland? det måste ju räknas lite grann åtminstone. inte i plånboken men i teorin.
ville du jobba med det när du var liten?
när jag var liten ville jag bli svenskalärare eller florist, så njäe.


är du nöjd med ditt liv?
helt okej nöjd. men som den sanna ålänning jag är så älskar jag också att gnälla. så om vi bortser från
att jag bor i finland, att finland är avlångt, att min pojkvän bor i ena ändan och jag i den andra och att
jag är obehagligt sugen på att skaffa familj men har tänkt plugga i åtminstone ett par år till ännu, så ja.
hur långt är ditt längsta förhållande?
jag var väl ihop med ted i ungefär tre år, va?
har du bott utomlands?
nope. but i will!
har du en fin familj?
troligtvis den finaste som finns.
vilket är det knasigaste jobb du haft?
inte vet jag om det var så hemskt knasigt, men när jag gick i högstadiet jobbade jag som vakt och
guide i saltviks kyrka. något av ett sidospår kanske, haha.
gillar du att resa?
jo, men det är ju så förbannat dyrt!
favoritstad?
ja inte är det vasa iallafall. spontant skulle jag vilja skriva paris, men har bara varit där en gång så jag
vet inte om jag riktigt kan favorisera den så grovt. nå, jag gör det ändå: paris.
nästa resa?
helsingfors om två veckor när jag ska på gagakonsert med bästa susie q!
ämne i gymnasiet där du fick högst respektive lägst betyg?
lägst betyg måste jag ha fått i typ kemi eller nåt annat skittrist. sedan hade jag typ fyror och femmor av fem i resten av ämnena.


vad använder du för smink?
vet ni, jag hade kanske tänkt göra ett sånt där multi-mega gay inlägg om mitt vardagssmink någon dag. så vi sparar på den frågan en stund.
vad gör du regelbundet för ditt utseende?
hum, plockar ögonbrynen, målar naglarna, sminkar mig, borstar håret, och rullar runt i garderoben. att
raka benen och färga håret kan jag inte påstå att jag gör särskilt regelbundet faktiskt. och ändå överlever jag. och har en pojkvän.
vem ringer du om du är ledsen?
ingen alls. när jag är ledsen lägger jag mig under täcket och vrållipar.
vem kommer snabbast över om du är ledsen?
henke bor ju faktiskt rätt nära, i samma lägenhet till och med. så hon då.
vad gör dig glad?
joel sundström. och mintpuffet.
vem är du mest lik i din familj?
ibland får jag höra att jag är slående lik min pappa och ibland flämtar okända tanter i matkassor att jag
liknar så-å-å mycket på min mamma. så jag tror det är rätt mycket 50/50 på mamma och pappa. min syster och jag liknar inte ett dygg. 
vad köper du oftast till dig själv?
typ random stuff från loppisar. kläder, accessoarer, hängmattor och sånt. väskor har faktiskt också varit en stor köptrend under 2010.
till hemmet?
 ..mat?


favoritdetalj hemma?
henrika haasiosalo.
vad är ditt nästa mål i livet?
 att få en kickass praktikplats.
vad är du mest stolt över om dig själv?
att jag vågar så mycket och att jag redan gjort så mycket i mitt ändå relativt korta liv.
vad arbetar du på?
att förminska omkretsen på mina lår.
vilken kroppsdel tycker du bäst om?
jag gillar nog mina händer, mina ögon och min midja. är en midja en kroppsdel?
vad i ditt ansikte tycker du bäst om?
ögonen.
vad får du ofta höra att folk tycker är fint på dig?
asta brukar säga att jag har snygga ben, men hon är också den jag känner som ger mest komplimanger.
jag gillar det med henne. folk borde syssla mer med sånt.
kännetecken på din kropp som ingen vet?
enligt henke har jag har ett storkbett i nacken, men jag gillar mer mitt födelsemärke på den där lilla
flärpen i örat som man lägger traguspiercingen i. vad den nu heter.
tränar du?
sporadiskt.


vad brukar folk tro om dig vid första ögonkastet?
"oj" påstår mormor att hon tänkte när hon såg mig första gången. jag var då ungefär ett dygn gammal,
så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. 
hur vill du att folk ska se dig?
som en caring, underbar, utåtriktad och talangfull brud som man alltid kan lita på. 
har du många bästa vänner?
ja, faktiskt.
nämn något du gör när du är ensam?
blir galen. jag är hemskt dålig på att vara ensam faktiskt. vill alltid omge mig med människor och
lyckas också oftast göra det. det är ytterst sällan jag är ensam över två timmar i sträck.


hur sover du?
alldeles för ensamt i en 110 centimeters säng.
finaste komplimangen du fått?
en gång skrev en tjej att jag såg ut som det godaste godiset i hela världen. det tycker jag att var fint.
men det väger nog ändå tyngre när jag får beröm för någor jag har skrivit eller fotat. sånt borde man
skriva upp när det händer och minnas de dagarna då man känner sig urusel.
ger du ofta komplimanger?
så ofta jag bara kan och kommer ihåg. jag älskar att ge komplimanger.
bästa film?
amelie från montmartre
musik?
just nu? det här och det här

Inga kommentarer: