söndag, augusti 17

electric feel

idag har varit en underlig dag. den började med ett konstigt uppvaknande med en enorm hangover och minnesluckor. inatt hämtade min underbara pojkvän mig, bobby, henke och niklas från sund, skjutsade dem till stan och körde sedan hem mig till saltvik. (jag blev jättesugen på hallonsorbet som vi har i frysen just denna sekund)

efter att jag vaknat till liv och ätit lite gröt, så gick vi upp och lade oss igen, eftersom att vädret faktiskt tillät det idag. det var mulet och duggregnade lite. efter ett avsnitt av PR (cool jag är som förkortar project runway fastän ingen ändå skulle fatta vad jag menar) så tittade vi ut genom förstret och möts av STORM. det blåser och (jaja det blåser alltid på hagaslätten) (nu får jag sluta med paranteser) regnet står som spön i backen. efter ytterligare ett avsnitt PR så hör vi att det börjar mullra, och i samma sekund kommer stormvarningen i form av min mamma som springer runt i huset och rycker ur alla kablar och strömkällor.

dagen fortsatte och stormen tog vid, det blev strömavbrott och det mörknade ute. min katt elsa började pipa och kröp omkring här inne som en liten fjant, och det började komma en och annan blixt. efter ytterligare en timme av chillande börjar åskknallarna bli högre och blixtarna lysa längre än vanligt. tuffa ted och manliga madde funderade på varför man inte har någon respekt för åskan, det är ju rätt farligt egentligen.

m: "jag är iallafall inte rädd för åskan"
t: "nej inte jag heller faktiskt.."
m: det är väl egentligen ganska dumt, borde man inte ha lite respekt iallafall?"
t: jaa, men vadå det är ju bara lite åska"

i samma sekund, nästan iallafall, så blir det ljust i hela huset och det skakar till. gnistorna flyger och det är ett faktum. blixten har slagit ner i vårat hus. precis nyss. elskåpet flög upp och gnistorna knastrade mellan åsksmällarna. sen lade sig tystnaden över huset och katten kom framkrypande från sitt gömställe,

t: "jaja, lite rädd kanske jag är för åskan ändå.."

3 kommentarer:

Anonym sa...

på ett sätt: mysigt med storm med någon man håller kär
din nya header är fantastisk, jag är kär i den

Madelen Holmström sa...

anno: jaaa du har rätt, men det hade inte skadat med lite el ändå. och påtal om headern så vet jag inte vad jag tycker själv, slängde ihop den alldeles för snabbt, men den funkar. och tack!

Anna sa...

Usch, jag är jätterädd för åska :/

Simon satt och kikade över min axel när jag läste bloggar igår, och han tycker att din header ser jätteproffsig ut :)