onsdag, augusti 27

posten

idag var jag på jobbintervju till posten. jag var tydligen en av tre av de femton personer som sökt tjänsten, de tog in på intervju. det kändes jättebra, de var helt sjukt trevliga och jobbet verkade faktiskt riktigt roligt, och avklarbart. haha detdär ordet hittade jag nog kanske på nu. jag vet inte.

efter intervjun började min hjärna spöka med mig. tänk om jag skulle få jobbet. det skulle innebära att jag inte skulle fara bort i vinter/vår. det skulle innebära att jag kanske måste vänta med att plugga ännu lite till. det skulle också innebära att jag skulle kunna flytta hemifrån och skaffa ett eget ställe och bli vuxen.

däremot så lockar det lite att få vara obunden och kunna resaaa och plugga i höst och jobba lite här och lite där.... men samtidigt tänk vilken chans att få bli grafisk formgivare på posten! herregud. bra månadsinkomst, flytta till nybyggda lokaler till våren, få vara med och utforma alla möjliga roliga saker och vara så ung ändå. de verkade gilla mig så mycket. och jag skulle trivas jättebra där också. tänk vad roligt när det kommer praktikanter från mk och sådär! spännande!

äh jag får det säkert inte. eller tänk om. ääeeehehh jag tror jag ska sluta tänka på det tills efter helgen när de skulle höra av sig.

för att byta ämne så storshoppade jag smink idag för att fira att intervjun gick så bra. eller alltså, mitt smink var ju i och för sig slut också, men det var typ lite att fira. köpte mascara, foundation, puder, rouge, kajal och små puffkuddar. typ sjuttio euro gick det loss på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

uuuuuuuuuuh! men när får du veta då? wääää, ingen mer eckerölinjenmadde! :<


skorna: öh. de kostade typ 2800 kr nya, så 1800 kr kanske? vill inte dra ner mer än en tusenlapp iaf, de är ju fan som nya :P dyra skor, är svåra att sälja. sniff sniff.

Anonym sa...

hoppas du får det MADDOU