torsdag, november 20

denna dagen ett liv

alltså. den här dagen skulle man nästan kunna säga att är den mest dokumenterande dagen i mitt liv efter 24 maj 1989. jag har varit hos elin hela dagen och fotat mellan snöskurarna och ätit gröt och druckit varm kakao med grädde.

sen var jag tvungen att stressa hem eftersom johan från nyan var påväg hit för att intervjua moa som vunnit nyans motionskorts-tävling. det intervjuades och fotades (när han äntligen hittat hit i mörkret givetvis) och sedan drog han. då tvingade jag på moa en skitsnygg tunika och flätade hennes lugg och skjutsade henne på disco.

när mamma kom hem berättade jag om intervjun och om att johan och jag hade kommit fram till att det var en jävla tur att inte jag hade vunnit motionskortstävlingen. då utspelade sig det här samtalet i äkta katinka-anda:

jag: jaa vi konstaterade att det var en jävla tur att jag inte vann haha
mamma: haha ja eller hur, du är ju inte direkt ett sportfreak hahah!
jag: nä alltså.. för att jag jobbar för ålandstidningen...
mamma: jaha.

nu ska jag tanka in bilder och sedan kommer det upp MASSA JÄVLA fina bilder här, håll till godo!

Inga kommentarer: