fredag, november 7

mad.ax proudly presents

eftersom jag redan blivit framställd som mat-bloggaren i tidningen så kan jag ju fortsätta köra på den banan och presentera: historiens godaste banan-jordgubbs-smoothie!

jag vet inte om det var för att jag inte hade ätit på ett halvt dygn eller om jag bara lyckades ovanligt bra med min frukostsmootie idag, men min tunga har aldrig känt en liknande sötma och samtidigt mättande och matig smak. jag hoppas ni kan se på bilden hur god den var, och avundas.

Photobucket

vill ni också göra en lika god smoothie kan ni testa med
  • en gigantisk banan (funkar kanske med en obama också)
  • ungefär 200 gram pirkka-jordgubbar
  • 3 stora matskedar 2 dagar gammal öppnad naturell-kvarg
  • cirka 1½ dl naturell yoghurt
  • en jävla massa solrosfrön
  • mjölk efter önskad konsistens

Inga kommentarer: