onsdag, april 14

1096321

10 FAVORITER
färg: just nu går de allra flesta nyanserna av blå hem hos mig. känns sjukt otippat faktiskt.
mat: äggröra till frukost, äggröra till middag och äggröra till kvällsmål tillsammans med nät-
eller honungsmelon. och såklart mintpuffet. alltid mintpuffet.
band: mitt favoritband är nog fortlöpande the kooks, för även om jag inte lyssnar på dem lika
mycket längre så är det nåt med håren, snubbarna och dialekten som liksom är helt.. underbart.
film: jag gillar ju så himla många filmer. men såna som ligger nära hjärtat just nu är nog the
notebook, 500 days of summer och finding nemo. jag har dock fått för mig att jag kommer att
älska million dollar baby, när jag får för mig att se den.
bok: facebook, hehehehe skojar ..typ.
sport: öööööörrrr
årstid: givetvis sommaren, men våren är väl inte tokig den heller.
veckodag: att ligga på golvet i elins lägenhet på en fredag och veta att hela helgen ligger framför oss är nog svårt att toppa
glassmak: hallonsorbet, ingmans laktrits eller b&j bohemian raspberry (finns den ens kvar i sortimentet längre?)
tid på dygnet: 01.00

9 FÖR TILLFÄLLET
humör: tillfreds men ändå inte
smak: honungsmelon
kläder: oversize linne och leggings (skoluniformen typ)
bakgrund: någon random spotify playlist
nagellack: endast baslack atm, hade inte fixat naglarna på två månader förrän igår och var
tvungen att springa på lektion innan jag hann lägga något färglack (svar ja, vi målar naglarna på
rasterna i skolan).
tid: sjutton tretton
omgivning: vårt kök, ett översvämmat köksbord, gitarren, en nerhissad rullgardin i bambu,
sportsgyms träningsschema. typ.
irritationsobjekt: finnen i mungipan som jag vaknade upp till imorse. vad har man gjort för
att förtjäna nåt sånt?

6 HAR DU NÅGONSIN
dejtat någon av dina bästa vänner: alla mina bästa vänner är brudar, så nej.
brutit mot lagen: japp, det började med en badkulestöld när jag var tio och sedan dess har det bara gått utför.
blivit arresterad: jag har varit obehagligt nära eva fellman en gång när polisen raidade en fest jag var på i geta.
räknas det?
badat naken: hm, inte på väldigt länge.
varit med på TV: ja
kysst någon du inte känner: har väl hänt. men kan inte komma på fler gånger än en. faktiskt.

3 PERSONER
du kan berätta allt för: elin, asta och henke
du tycker om: copi, cajsa och joel
du inte gillar: stuntmanmike, rexxx77 och pellle

2 VAL
kaffe eller te: ingetdera och bådeock
vår eller höst: vårrrrrrr

1 ÖNSKAN
att mina kompisar förstår att jag älskar dem, och vet vem ni är. är otroligt
kompisblödig just nu och skulle fan kunna skriva en hel blogg om hur mycket ni
betyder för mig.

5 kommentarer:

Elin sa...

1. Bådeock finns väl för fan inte ens som ord? (hälsar ordnazielin)

2. JAAAAAAA skriv ett inlägg om dina vänner igen. Mig bli glad av sånt, eheheheheheeh.

fjauuuuuu sa...

:(

Madelen utan e sa...

men gullefanny var inte fånig. du vet väl om hur mycket jag älskar dig och att du är en av de viktigaste vännerna jag har? var ju precis därför jag skrev det sista stycket. jag tycker nämligen inte bara om dig. SERRU <3

Julia sa...

på tal om badkulestöld, minns du paris, de där jätta stora varuhuset, en mysig nyans av loreals rouge . hhohoh

Madelen utan e sa...

julia, haha klart jag minns! det är inte alla som har snattat på lafayette.. haha fyfan vad det låter shabby nu när man skriver ut det. hemska saker.