fredag, april 16

okej, jag ska sluta rapportera om mitt mediahorande efter det här inlägget

men jag måste ju bara göra mitt nya jobb, som jag bloggade om här om dagen, officiellt.
numera jobbar jag alltså för tidningen nya åland. jag kommer att skriva krönikor ungefär var
fjärde vecka - och i framtiden även göra nöjesuppslag. så har ni något roligt ni vill att jag tar upp så
vet ni hur ni gör: kommentarsfältet, mailen eller telefon.

jag tror att det här är en bra grej. känner på mig att det kommer att bli roligt. och även om jag
fortfarande tycker hemskt mycket om ålandstidningen och alltid kommer vara tacksam för att
de gav mig chansen att utvecklas när jag var ung, ny och okunnig, så är jag nöjd med mitt val och
hoppas att ni fortsätter följa mig även fast jag byter tidningspapper att klottra på!

1084766.indd
tillsammans med becci, alex och ida så bildar jag nyans nya krönikörkvartett. diggar att jag
och becci har samma pose utan att veta om det, haha.


(jag lägger upp intervjun här i sin helhet, innan slaktning och nedskärning, ifall ni undrar)

Vem är du?
Jag heter Madelen Holmström, men Madde eller Mad går också bra. Jag är tjugo år ung och är
jävligt rolig men helt störd. Har jag hört. Jag pluggar för tillfället till Estenom (Google it) i Vasa
men kommer ursprungligen från något så exotiskt som västra Saltvik. Jag köper hellre skor med
tolv centimeters klack än mat och har en obsession runt gitarrer - och pojkarna som spelar på
dem. Jag är sambo med Ålands snyggaste brud och en lite för stor Chihuahua, svär lite för
mycket, älskar att stå i centrum och fotograferar. Och så älskar jag mintpuffet.
Favoritbloggare/krönikör?
Jag läser mest foto- och modebloggar faktiskt, och en blogg som jag bara gillar mer och mer är
Emma Elwins (http://emsedge.freshnet.se). Mest för att hon är snygg, har en garderob to die for
och tar fina enkla bilder. Krönikörmässigt är det helt klart Zandra Lundberg. Alla gånger.
Skriver...
Jag bloggar på Mad.ax - min andra hälft, sedan fyra år tillbaka. Och så var jag moderedaktör för
Nöjestidningen XIT medan den fortfarande fanns till pappers.
Vad saknar du på Åland?
Den här frågan tänker jag misstolka med flit. Jag saknar nämligen Åland mycket mer än vad jag
trodde att jag skulle göra när jag flyttade därifrån för åtta månader sen. Mest av allt saknar jag
min bästa kompis, min lillasyster och mitt hem Hagaslätten. Men det är väl ingenting några well
spent sommarmånader inte kan råda bot på får vi hoppas.
Vad kommer du att skriva om i dina krönikor?
Jag kommer att skriva om det som rör sig i mitt huvud. Det kan vara allt från kärleksförklaringar
till mina skor till varför jag hatar Owl citys "Fireflies" eller om någon knäpp dröm jag har haft.
Pretty much vad man kan läsa om i min blogg, men kanske lite mer komprimerat. Ganska
mycket om mig själv med andra ord.
Bästa vs. sämsta sidor?
Min sämsta sida är helt klart min förmåga att skjuta på saker. Jag är en sådan person som lägger
mig i fosterställning under täcket och hoppas att problemen ska lösa sig av sig själva om jag bara
väntar lite längre. Och så svär jag som sagt alldeles för mycket. Men jag har bra sidor också. Till
exempel är jag väldigt omtänksam och social. Och rätt bra på det mesta, om jag ger mig fan på
det. Och ja, självförtroendet är det väl inte så stora fel på heller.
Framtidsdrömmar/planer?
Jag vill bara bli framgångsrik och tjäna bra på vad jag gillar att göra mest, precis som alla andra.
Det där "gillar att göra mest" är väl någon form av kombination av foto och skönhetsbranschen.
Dock vet jag inte riktigt exakt vad ännu, men det är väl därför jag pluggar det jag gör antar jag.
Någon gång, om så bara för en kort tid vill jag bo i Frankrike också.
Bästa helgnöjet?
På fredagen mjukstartar man med en mysig middag som gärna får inkludera någon form av kött
från en ko, och rödvin. Lördagen går man ut och dansar i fodralklänningar och höga skor tills
man tror att fötterna ska trilla av. Och söndagen spenderar man med frukost på en stor bricka i
sängen klockan tre på eftermiddagen och massa filmer. Addera många fina människor och bra
musik på hög volym så har du min perfekta helg.
Läser?
Alldeles för lite skönlitteratur och alldeles för mycket skolmaterial just nu.
Lyssnar på?
Just nu håller jag på lära mig att spela gitarr. Har nämligen bestämt mig för att på så vis försöka
råda bot min obsession. Dessvärre får jag bara mer och mer respekt för de som är riktigt bra på
gitarr ju mer jag själv försöker. Med andra ord blir det mycket lyssnande på halvdåliga c-ackord
och Ronan Keatings "When you say nothing at all". Till min stackars sambos förtret.
Favoritsida på nätet?
www.mad.ax, givetvis.

7 kommentarer:

teddy sa...

Ser man på, ett otippat sidbyte!
Jag gillar det! Då ses vi på red i sommar :)

Catti sa...

Lite Syster Retro reklam skulle aldrig sitta fel ;)

Henrika sa...

Jag tror du har lite väl höga tankar om mig gulle. Men det var jätterart skrivet <3

Madelen utan e sa...

teddy, sure will!
catti, ofcourse!
henkehoney, <3

Himo sa...

Är väl den enda som verkligen märkte att du o becci hade samma pose.... bilden sen i övrigt kan vi ta sen... påminn mig så ska du nog få!

Madelen utan e sa...

now i'm very afraid!

Bobby sa...

Se där ja,det löste sig! Grattis!