fredag, april 2

åh, åland

min andra dag av elva hemma på åland har inletts. igår kom jag ju iland vid två på dagen,
fick skjuts av stefan (inte som i min pappa, utan som i feffe) hem till elin, vars trappa
jag ockuperade i väntan på solsken
. inget solsken kom, men dock elin. så vi gick in och
tog vid ungefär där vi slutade vid senaste telefonsamtalet. tack vare elin så funkar vårt
långdistansförhållande rätt bra. mycket telefon, skype och telefon. men sen när man kommer
hem så känns det knappt som man varit borta. det är bra.

efter att jag catchat up lite med elin kom henke över och så färgade vi hennes hår, lade i löshåret
och käkade pyttipanna. på kvällen tog jag en promenad i stan och tänkte på
hur lycklig jag är över att få vara hemma i elva dagar och inte ha nånting
att tänka på.
varken skolwise, workwise eller privatlifewise. jävla skönt. elva dagar av
njutande i sånt sjuhelvetes sällskap. på söndag kommer bobby hem till och med.
sen är allting nästan som det ska vara igen.

vad jag älskar mest med åland är just faktiskt att det är så jävla åland. igår
gick jag till select för att hänga lite med fanny tills catrin och dexter skulle komma hem. men
jag hann bara komma in genom dörrarna innan catrin och dexter också dyker upp. sånt händer
liksom bara här. så vi (jag) bunkrade med en jävla massa godis och for hem till dem. där låg jag
och catrin på sängen och hetsade upp oss över allt och inget. himla skönt sätt att spendera en
kväll. innan mina ögonlock trillade ihop helt och hållet hämtade mamma mig, och så for jag hem
till saltvik och sov.

idag har jag käkat lunch med min familj, och nu ser jag att pappa kör fram min pärla
i solskenet, så jag ska hoppa i duschen och sedan ska jag fara till stan
(i min bil!!!!!!)
och klippa tua. ikväll hoppas jag fan att ni alla ska ut också, så ses vi.

glad påsk, xoxo

Inga kommentarer: