fredag, april 16

det här med snuska

aland
(fotnot: "polisen kan inget göra" är bara något som ålandstidningen bara slängde ur sig i
hasten att få vara först med artikeln. i det skedet hade saken inte ens polisanmälts ännu.)


jag känner att jag behöver skriva någonting om hela snuskakarusellen som har satts i snurrning
nu. alltså. det var väl aldrig meningen att det skulle bli så här stort, men detta är ett sådant ämne
som jag som mediamänniska själv vet att det är underbart att hugga tänderna i. därför har det
såklart blåsts upp lite mer än vad vi från början ens hade vågat tänka oss.
det liksom slank ur våra händer och in i mediavärlden. och eftersom jag tillsammans med heidi
tydligen har blivit någon sorts spokesperson för detta, kanske det är dags att jag uttalar mig om
det på något sätt.

grejen är ju den att vi vet om att det här både är jävligt vanligt förekommande,
om inte ett fånigt litet case i sammanhanget
. forumet är inte särskilt stort, och det
finns mycket värre exempel av kränkningar bara man flyttar blicken några centimeter. men
det betyder väl inte att vi accepterar vår kränkning mer för det?
jag kan inte
göra mycket åt att folk kränker varandra ute på nätet - men börjar de blanda in mig är det klart
att jag blir upprörd. händelsen är polisanmäld och nu hoppas vi bara på att få tag på någon av de
åländska killar som ligger bakom det här. mest bara för själva njutningen i att de får någon form
av straff.

vill ni ha mer information om vad fan det riktigt är som har hänt, så tycker jag att trots vissa
missförstånd - att hbl (länk till artikel) och vasabladet (länk till artikel) ändå har lyckats
förklara det någorlunda sakligt. kommentarerna under artiklarna är dock en historia i sig själv.
men så är det väl alltid i fall som detta.

sksks
printscreen från forumet

5 kommentarer:

Anonym sa...

Måste man vara registrerad för att se bilderna? Tänkte bara för man vill ju fan kolla om man själv finns med... och hur hittar man det?
Asigt som fan i alla fall...

Madelen utan e sa...

här har du en länk till tråden, men jo man måste vara reggad för att så bilderna. dock är det ju inte så svårt att regga sig där heller.

..annars kan du testa logga in med login "nöffnöff" och lösen "kastrull". och ja, det är en jävla onödig grej.

Madelen utan e sa...

http://www.snuska.com/showthread.php?t=52547

hanna, förbanna sa...

alltså det där är ju helt vidrigt. Helt. Vidrigt.

Unknown sa...

Alltså det är ju så tråkigt när de finns folk som inte har/använder annat än kukhuvudet att tänka med...

Loggade in med nöffnöff för att se om man skulle ha lyckats hittat nått på den som la ut bilderna, men tråden var gone nu.

Men nog måste man ju vara en gnutta tagisk som person om man inte har bättre saker att göra än att lägga ut bilder på ett gäng brudar på sånahär siter.