måndag, april 19

cut/color

before

eftersom vi inte hann ta någon före-bild på vår modell så får en stylingbild vi tog på henne för
några veckor sedan funka. dock försvinner ett viktigt mellansteg innehållande blekt gult hår här,
men ni kan ju föreställa er, aight?

efter1

vad vi gjorde var alltså att först lägga en blåsvart färg på hennes kortare sida i den assymetriska
frisyren. det området måttade vi ut lite på måfå utefter hennes huvudform, och sen kladdade vi
bara dit den svarta färgen.

efter det lade vi en mörklila med en röd ton i roten på resten av håret och avslutningsvis en
klarröd på längder och toppar. karkki och susie gjorde det riktigt bra på sidan när de knivklippte
fram en polisong där tycker jag också. jag och susie gjorde allting tillsammans, så jag kan inte
ta åt mig äran. men jag är jävligt nöjd. färg är roligt!

efter2

jävla snygg fläck hon fick i nacken också, yeyeyeee

harrr

lite closeup, man ser tyvärr den där mörklila färgen så dåligt. too bad.

Inga kommentarer: