onsdag, oktober 7

det blev ingen tunn bomullskavaj idag

men likväl:

08.30 en sex komma två kilometers cykeltur i ösregn
09.15 isabelle lancray-föreläsning helt på finska
10.00 total förvirring och noll koll på vad som sägs
10.12 ler inställsamt mot föreläsaren i ett försök att se förstående ut
10.30 asta berättar att yö betyder natt och att iho betyder hud.
10.31 åsa tittar medlidande på mig
11.00 korvsås till lunch
11.35 föreläsningen fortsätter
12.00 har en major skrattattack för mig själv
12.08 fortfarande skrattattack. fortfarande för mig själv.
12.15 min lärare elise ryter till. no skrattattack no more.
12.30 får en ansiktsbehandling och ögonmask av henke och xenia
13.00 somnar i behandlingstolen
13.08 dregglar på vårdskyddet
14.00 börjar behandla henke
15.00 lägger ögonmask på emma
15.30 cyklar hemåt med dyngsura skor. converse. bannar mig själv för att jag tog tygskor idag.
16.45 kommer hem. dör när jag inser vad jag har att göra ikväll.

17.30 klippa doris
19.00 göra klart dans studentbilder
20.00 skriva loggböcker
21.00 badminton med henke, asta och cissi

3 kommentarer:

HannaH sa...

Åååh, jag minns att den där Lancray kursen var jobbig. Finska är inte så roligt.

Madelen utan e sa...

hannah: haha ja jobbig är ju bara förnamnet nu när vi ska förväntas kunna alla produkter tills på onsdag. skriftligt prov vettu. och finska papper att läsa på - HURRA

HannaH sa...

Jag tycker synd om er. Tyckte alltid att det var så fräckt att det förväntades att alla studerande kunde finska. Det är ju en svensk skola man valt.