fredag, oktober 2

motljus och motgångar

Photobucket
igår utanför citymarket. kameraväskan kan beskådas på pakethållaren.

det är fredag. solen skiner i vasa och det är en riktigt fin höstdag. jag ska sitta inne hela
dagen och hinka finrexin och när jag är klar med det ska jag dammsuga, torka damm, städa upp
i min garderob, diska och bädda ut bäddsoffan. för ikväll kommer min familj hit på ett
weekendbesök. att säga att jag mår bra är ungefär som att säga att man inte behöver ha vantar
när man cyklar till skolan klockan åtta på morgonen. en stor jävla lögn. inatt när jag cyklade hem
från stan hade jag karbus, tjock jacka och tumvantar men ändå höll jag på frysa ihjäl.
välkommen till österbotten. kommer väl att vara sjuk hela jävla vintern om det ska hålla på och
vara såhär kallt. min ålandskropp är inte van med sånt.

men igår var jag och henke och secondhandlade (fan, ibland är jag smartare än jag själv
förstår. secondhandla.) lite, och jag hittade en stellamccartney-lookalike-kavaj, en
kameraväska och världens finaste hängmatta.


jag vet. henke tittade på mig som om jag skulle vart helt dum i huvudet när jag verkligen på
riktigt tog den under armen och gick och betalade fyra euro för den. och ännu
konstigare tittade de på mig på citymarket när vi handlade kalkon och mjölk med den under
armen. men ni ska få se, det är världens finaste hängmatta. och skrattar bäst som skrattar sist
när jag hänger i den på balkongen i vår och solar mig med en bok. hängmattor är bäst. speciellt
min grön- och vitrandiga. ni ska få se min kameraväska också. den är himla fin den med. och
såklart kavajen. ja, det kanske inte är så jättetungt att vara mig just nu ändå.

nu ska jag ta mig till butiken och handla snask, ladda upp med snorpapper och sen ska jag
skriva världens bästa guide till maderiellt.

1 kommentar:

Malin sa...

Frän bild! Hängmattor på balkonger är grymt mysigt. Glöm inte att visa alla fynden!