tisdag, oktober 6

dreamgirls

idag känns det som skolan verkligen har satt igång på riktig. jag och pau började med en
skoluppgift som egentligen skulle varit klar i måndags med som vi fick uppskjuten. vi har fått
som uppgift i makeupen att välja ett sminkmärke och granska deras höstkollektion 09. sen ska vi
göra ett kollage av bilder och text och presentera. till vår hjälp hade vi heidi (hon med
silkeshåret, minns ni?) som vi sminkade och stylade enligt face sthlms hösttrend: post-war look
med starka läppar och neutrala ögon. slutresultatet får ni se när det är deadline, men här är lite
sneak peak. hon blev drop dead gorgeous.

Photobucket
jag gör make och pau hår

Photobucket
en jävla massa hårspray och lockar.

Photobucket
vår inspirationsbild och modell

Photobucket

Photobucket
söt brutta det där. väldigt fränt vintageljus vi fick till från overheaden tycker jag.

Photobucket
dreamteam! pau, heidi och jag - i en fläta som cissi flätade på mig idag på färglärelektionen. heidi ser typ ut som en docka.

1 kommentar:

Heidi sa...

wow! va kul att se bilder :D can't wait tills jag får se de "riktiga"!