torsdag, oktober 22

ni vet den där känslan

som känns som när en sten lyfts från hjärtat, ni vet när man gått och grubblat på nåt länge och
äntligen får det gjort eller sagt. eller som när man varit förkyld hur länge som
helst och varit täppt i näsan och det plötsligt släpper och man kan säga
"n" och andas igen
. eller som när man råkat sätta sig på slowmotionknappen på
fjärrkontrollen när man kollar på film och får på play igen, eller som när man springer på
stranden i vattnet och äntligen kommer upp på stranden och slipper friktionen av vattnet som
ger mjölksyra i benen och pulserande hjärta. eller som när när någon riktigt seg gammal tant
berättar en historia och äntligen kommer till poängen. eller ja, som när man surfat på
det långsammaste mobila internetet i världshistorien i två månader och
plötligt kan surfa på ett normalt snabbt WLAN
och kolla på bildbloggar igen?
ni vet den känslan?

så känner jag just nu. och nu ska jag fortsätta jobba på min portfolio som vi har deadline för på
tisdag. tills dess blir det nog ganska tomt här, men jag tror portfolion blir fin, och ni får se
den när den är klar.

nu ska jag ladda ner alla överlevnadsnödvändiga program jag har levt utan med nöd och
näppe sen jag flyttade till vasa. jag kan fan inte sluta le alltså. internet är lycka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

inte kan säga "n"? haha va??? det kan man ju säga! mer p som blir b "jag är täbbt" ;D

Madelen utan e sa...

anno: haha jag vet inte om det är nåt speciellt med min näsa då, men när jag är täppt blir alla mina n till d:n :D you know?