torsdag, oktober 8

new addiction

Photobucket

i förrgår var klassen på studiebesök till carpelan cosmetics, en importfirma som tar in
make up- och hudvårdsprodukter till finland. eftersom vi är skönhetsbranchsstuderande får vi
köpa produkter från diverse olika bra märken som ole henriksen, essie, murad och
youngblood till jävligt bra priser.

jag köpte två nagellack från essie i färgerna naked truth och e-nuff is e-nuff,
en pincett från tweezerman och ett ansiktsvatten i sprayform från youngblood.

och jag älskar det. det är så sjukt jävla bra och praktiskt och fantastiskt, och jag rekommenderar
det till alla som känner sig lite vintertorra eller som bara har torr hy överlag. några spray om
dagen fräschar upp och återfuktar på direkten. speciellt bra är det ju om man sitter mycket
framför en skärm, som mig då. finns att köpa bland annat på eleven.se för trettiofem euro för er
vanliga dödliga.

Photobucket

mm, jaa, försök placera mig framför en badrumsspegel med kameran utan att ta en bild på mig
själv med en konstig min. it wouldn't just work would it?

6 kommentarer:

CAT sa...

Aw, vad långt hår du börjar få. Kan du inte komma hem till mig med lite fina hud- och hårprodukter och göra färganalys och allt sånt där? Gratis då såklart.

Madelen utan e sa...

jaa det börjar faktiskt bli rätt långt, och självklart är jag sjukt trött på det också då. vad ska jag göra med det catrin? ska jag bara färga utväxten? jag skulle vilja klippa det på nåt snyggt sätt och sätta i löshår - men du vet studentekonomi.. baaaahhh. tips? jag tror jag måste skriva en blogginlägg om mitt hår nu när jag tänker efter. men frågar din först, vad tycker du?

och jag tycker du ska komma hit så jag kan göra min skoluppgift på färganalys på dig. skulle ju vara sjukt passande. du vet, du, färganalys och så. påtal om färg och sånt så använder jag bara svarta kläder nu mer. känner mig väldigt cat.

puss!

CAT sa...

Om du hittar en frisyr som är snygg och inte för galen så kan det vara en idé. Bara du inte rakar sidecut eller något sånt (fast så mycket Cat tror (hoppas) jag inte att du har blivit ännu). Annars känns det ju alltid mycket bättre när man har utväxten fixad, så gör det först och se om du fortfarande vill klippa och förändra. Du vet ju att man alltid ångrar sig.

Haha, jag skulle verkligen behöva en färganalys. Jag tycker ju inte att jag passar i något, och jag har fortfarande 98% svart, fastän jag skulle förändra mig för ett och ett halvt år sedan när jag gjorde revolt och köpte en grön tröja. Idag har jag haft en gråsvart-randig tröja på mig och knappt känt igen mig själv och känt mig uppklädd (för att det är så ljus grå tror jag). Det är lite stört.

Madelen utan e sa...

åh jaa men jag hittar inte något som jag vill ha. vill behålla längden men hade nåt roligare än ett platt tunt fisigt hår, du vet. haha sidecut skulle vara sjuukt ballt men sjuukt fult på mig så jag tror vi skippar det :D har du sett sus i min klass frilla? den är jävligt snygg, tror du skulle passa bra i en sån också. men inte jag :C stackars mig som föddes med hamsterkinder.

och grejen är den, att jag faktiskt gillar min utväxt, men jag skulle vilja ha mycket längre. som den är nu så är den sådär "jag-har-inte-råd-att-gå-till-frissan"aktig, och det diggar jag inte. men ja. orkar inte vänta på att det ska växa mer heller när man måste gå runt och känna sig skitful hela tiden, you know.

jaa men det skulle vara jättekul att göra analys på dig. kan försöka utgå från bilder och göra åt dig, men blir ju inte hundra när jag inte har dig i person här och kan granska din hy i olika ljus och kolla din ögonfärg riktigt noga. men jag kan testa :D

johhhi sa...

åh du är ju så snygg madde! och klänningen du tänker sälja - stort misstag! du passar HUR BRA SOM HELST i den!

Bobby sa...

Jestas vad du ser annorlunda ut babe! ooch vad dit hår har blivit långt!(det är väll det som gör skillnad på utseendet?!) söt är du anyway!