torsdag, oktober 15

hurra för vattenfasta kajaler

Photobucket

Photobucket

Photobucket

idag köpte jag då clarins nya waterproof eyeliner pencil. jag hoppas väldigt starkt på den
då jag är jävligt trött på att se ut som jag nyss haft filmmaraton med armageddon, click och
benjamin button efter minsta lilla cykeltur till skolan. har faktiskt varit utan eyeliner i snart tre
veckor på grund av detta. och det är ju inte hållbart i längden att springa runt utan eyeliner
sådär. nej, herregud hur skulle det se ut.

under dessa tre veckor har jag dock kunnat konstatera en grej; varje morgon då jag anstränger
mig och lägger eyeliner, så gråter jag alltid av vinden då vi cyklar till skolan. MEN. here's the
wierd part; då jag skådar ut genom fönstret från mitt förövrigt fantastiskt orediga lilla gröna rum
någon morgon och konstaterar att det är kallt och lite blåsigt och skippar eyeliner, då gråter jag
inte. är detta då alltså något psykiskt cocojambo som gör att jag börjar gråta när jag tänker
"inte lipa inte lipa inte lipa" och som helt enkelt glöms bort då jag inte har nåt att gråta bort?
jävligt störande är det hursom.

så nu hoppas vi på att detta är en win-win-situation för mig och stockmann beauty. fattas bara
lite fin hy nu så kan jag börja känna mig lite småfin på gränsen till snygg igen i skolan. och det
hade jag tänkt att nästa veckas isabelle lancray-beställning skulle råda bot på. eller
ja, inte själva beställningen då utan produkterna i sig. någon som vill köpa lite-mer-än-halv-fulla
flaskor av cliniques trestegs-serie? inget att rekommendera för torr och känslig hy, men en
halvfet till fet eller normal hy borde kunna använda dem.

2 kommentarer:

CAT sa...

...vad gör du på första bilden?

Madelen utan e sa...

men det ser du väl! jag står framför spegeln och koncentrerar mig på att ta kort på mig själv. inser du hur svårt det var att inte få med kameran och hålla en tre kilos kamera i en helt otränad arm i nittio graders vinkel?