tisdag, juni 16

de nio sommarvikarierna och mad

ja, här har ni ålandstidningen nio sommarvikarier. alla pluggar någon form av yrkesinriktad utbildning och jobbar på tidningen i sommar för att det är deras intresse. sen är det jag. som inte pluggar nåt, utan sitter hemma och slappar och bloggar, inte riktigt vet varför jag jobbar här, och är odräglig och drömmer om papegojor. that's me.


Photobucket
någon testbild från ett tidigt stadie. jag tycker att jag och heidi är lite gulliga, så jag ville visa den. axels sängkammarblick är ganska skön också. 

Photobucket
den här bilden var i tidningen, och det är fantastiskt hur mycket en bra concealer kan göra - man ser ju knappt min gigantiska kind-finne! önskar det fanns något liknande för en bad-hair-day-frilla. men tyvärr. den gjorde sig till och med ännu sämre på bild än i verkligheten. awesome.

Photobucket
tyckte det var lite gulligt att frippe kom med, han var tvungen att stå och trycka på rebecka för att hon skulle komma närmre mig. ska jag ta det som någon slags pik? 

well, här har ni mina sommarkollegor iallafall, jag lär ju skriva någonting om alla innan sommaren är slut, så jag kan lika bra presentera dem: på min högra axel (alltså, från mitt håll på bilden) trycks rebecka upp av frippe. på min vänstra gosar heidi, brevid henne står axel från sporten och ler lite snett. jag gillar axels hår. men det är finare i verkligheten. bakom axel står johanna i randigt och blundar, och brevid henne tittar min fotokollega kristoffer fram mellan henne och emelie. johanna och emelie är sommarnöje-reportarna och kommer antagligen figurera rätt mycket i tidningen också. snett framför emelie står suzette, och bakom henne flinar robert. på bilden saknas viktor, som är redigerare och från stockholm. (honom kan ni beskåda på mittenbilden om ni är nyfikna.)

och jo, texten är ju skriven av frippe - ni kan ju ha det i åtanke när ni läser mitt stycke. nu ska jag på streetdance till avancia, join!

4 kommentarer:

maestro sa...

men det spelar ju ingen roll om du täcker finnen eftersom du gapar om den i varje inlägg. smart-ass..

Madelen utan e sa...

joho detspelar visst roll, för så länge sen itne syns så gör den mig ignenting :D

CAJSA sa...

aah, känt folk i min favoritblogg! ja, heidi å du är söta :))

Anonym sa...

nåååh, vart sad ja nu att d faktist fanns en söt bild på mig (o på dig ;) varför satt dom inga in den?? axel sku vel bara fått leva me att ha sin sängkammarblick publicerad ;) haha //heidi