fredag, juni 26

GÖTEBORG IN PICTURES

Photobucket
oj. hur ska jag börja? för alltså hela resan började helt åt helvete med att jag lyckades missa rosella på söndagen, och fick stressa till eckerö för att åka med dem istället. sen var min buss försenad med en halvtimme och min tågbiljett funkade inte. ett tag ävervägde jag faktiskt att ta båten hem igen, men efter att vi träffade (eller ja, vi såg honom) johan palm och fanny fixade så min biljett funkade, så började resan rulla på lite bättre. vi åkte x200 från stockholm till göteborg, och när vi kom fram sken solen.

Photobucket
det här är möjligtvis världens finaste centralstation.

Photobucket
vi bodde i masthugget. det var ett fint område.

Photobucket
åkte mycket spårvagn gjorde vi också. vi köpte ett tredygnskort på pressbyrån för 130 kronor som vi sen fick åka precis hur mycket och när vi ville på. så himla smidigt med spårvagnar tycker jag. man kan liksom inte tappa bort sig, för det finns alltid en spårvagnshållplats i närheten.

Photobucket
göta älv och brunnsparken.

Photobucket
vårat vandrarhem på masthuggsterassen (eller "det fula gråa huset" som det också blev känt so under resans gång)

Photobucket
hahaha min kropp är helt fisheyed, men bilden är lite rar - vi gick runt på stan och myste och pussades lite.

Photobucket

Photobucket
köpte jordgubbar gjorde vi också. den här konversationen utspelade sig:

jordgubbssnubbe: ja då är det bara att välja en kartong!
fanny: men den här då kanske?
jag: nej men ser du inte den där ruttna? usch!
fanny: men den här då?
jordgubbssnubbe: *sträcker sig för att plocka upp den*
jag: men nej, fy! inte den. men den här kanske?
jordgubbssnubbe: *sträcker sig fram*
fanny: nejnej för fan inte den, vad som helst men inte den
jag: nä men vilken tycker du då?
fanny: den här.
jag: okej.
jordgubbssnubbe: *suckar och sträcker sig fram*
fanny: eller nej, den här blir bättre
jag: okej den ser bra ut
jordgubbssnubbe: *sträcker sig fram och plockar upp den*
jag: eller! nej förresten.. eller jag bara skojade, heheheh
jordgubbssnubbe: heh...........

Photobucket
sen satte vi oss i den kända trappan och schtekte och åt upp jodgubbarna.

Photobucket

Photobucket
shoppade lite gjorde vi också. den här fina monkiklänningen kändes väldigt göteborgsk tycker jag. fin är den också. kanske har den ikväll när erica fyller år.

Photobucket
jag önskar att jag hade haft lite mer pengar, då hade dom här två klänningarna fått komma med hem också, på rean och allt. buhu.

Photobucket
rick messade som en galning, och fanny fick dyr räkning.

Photobucket
köpte en fin klänning till. men den var det slut på shopping.

Photobucket
nöjda i spårvagnen.

Photobucket
hahaha sen kom världens fulaste tant in på spårvagnen och vi. kunde. inte. sluta. skratta. resten av spårvagnen var full och knäpptyst och vi fick inte luft, och tårarna rann.

Photobucket
så hängde vi med rick en stund. han skulle på mozkonsert både i götet och stockholm.

Photobucket
fanny matar rick med nudelwok. feint.

Photobucket
ricks ipodfodral.

Photobucket
gå på stan, en hel del sånt blev det. men det är ju en så jävla fin stad.

Photobucket

Photobucket
mozkonsert! men jag orkade inte ta med mig kameran. dessutom tror jag inte man ens fick. men ja, skit samma. kul som fan var det och jag hade en snubbe bakom mig som gned sig mot mig. jag dansade ungefär hela konserten i sträck. fanny tyckte jag dansade pundardans, haha vet inte vad hon menar med det.

Photobucket
schteeeeek.

Photobucket

Photobucket
lite secondhandshopping måste vi ju hinna med när vi var i götet. en sån här söt liten skylt fanns inne i en butik.

Photobucket
sen var vi fittigt hungriga. vi gick längs avenyn i kanske en timme och letade matställe, men antingen var det för dyrt, stängt eller så var det 29 års åldersgräns, vad fan är grejen med det liksom. "det är tjugonio här ikväll tjejer" hahaah

Photobucket
masthugget in my heart. här är masthuggstorget.

Photobucket

Photobucket
fina fina fina göteborg. älskar dig så himla mycket.

Photobucket
sen hittade vi en fin liten resturang på en tvärgata.

Photobucket
fanny åt kyckling och jag åt entrecote med risoni. risoni var spännande, jag har aldrig ätit det förut.

Photobucket
duktiga gatumusikanter.

Photobucket
hejdå göteborg! hoppas vi ses snart igen!

Photobucket
vänta på tåg..

Photobucket
på hemvägen fick vi sjunga "we're ridin' fiiiirst claaass". sätena var enorma. kände oss som dvärgar.

Photobucket
lyssna på musik och sova var det som gällde, i de tre timmar resan knappt tog.

Photobucket
och äta nybakta kanelbullar. fan vad jag älskar att åka tåg by the way, så jävla behagligt.

Photobucket
och nu är bilderna slut. jag har nog blandat runt lite på den kronologiska händelseprocessen, men ni fick ju se hur jävla fint vi har haft det iallafall. någorlunda. jag tänkte att jag skulle göra ett litet fotoalbum med alla bilder i, kan bli rätt fint me thinks. fanny och jag funderar på att fara tillbaka i augusti på någon av gatufestivalerna, den som känner för får jättegärna hänga på.

nu ska jag gå ut i solen, och snart kommer ted hit med min klädställning som är helt fantastisk och costum made for just me! ni får se den sen när den är installerad i mitt rum. knullande fantastiskt, right heidi?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder, Madde!

lotta sa...

dina bildinlägg är himlahimla bra! din nyinshoppade klänning var så jävla fin också! och du såklart, snygg som vanligt!

Madelen utan e sa...

mimi: puss!
lotta: åh tack lotta - dina kommentarer är dom bästa som finns!

hanna, förbanna sa...

mer såna här inlägg, Madde, det är alltid lika kul att titta på dina bilder! :D