fredag, augusti 28

acne

känner att jag behöver ventilera mig lite angående min hud.

nu är det så här att jag ska börja en utbildning på måndag som har väldigt mycket med
utseende att göra. och det är inte det att jag har direkt dålig hy, men just nu är jag
faktiskt jävligt irriterad på hur jävla mycket bättre den skulle kunna vara. jag vet inte
om det är för att jag precis recently har bytt ansiktstvätts-serie, om det är luften här
uppe i österbotten som är .. tilltäppande eller om det är någon slags stressrelaterad
åkomma (eller alla tre, vad fan vet jag) - men min hy är så jävla dålig just nu.

min annars så fina porslinsbabyhy har nu ersatts av något som liknar ett foto på en
puckelpist från flygplanshöjd. jävligt roligt att ha se ut som ett cepe första dagen i skolan.
och som om ångesten över det här inte var tillräckligt stor, så har henke låst in sig själv
i badrummet och har någon slags peeling-skrubbning-portömnings-insmörjningssession.
jag hör en massa burkar som öppnas och stängs mellan hennes hostattacker och klirret
av badrumshyllan. (hon har någon slags konstig hoståkomma som inte vill släppa,
och som jag hoppas att inte smittar av på mig.)

ah, jo, idag när jag och henrika var på stan köpte jag troligtvis - världens känns
aningen överanvänt på den här bloggen redan så - österbottens finaste blommiga
skapelse från acne, en fantastisk oversizekavaj och en zebrarandig halsduk.
dock har jag letat runt på hela jävla worldwida webben utan att hitta någon vettig
bild att skryta med, så ni får just nu bara föreställa er hur fint det kommer bli när ni får se
bilder om sådär cirka två veckor. för det är ungefär så länge det kommer ta
innan min dator som jag beställde imorse kommer hem till mig. fittigt länge måste jag säga.

och jo, har någon en ljus jeansskjorta som ligger och skräpar får ni gärna posta den till idrottsgatan också. tack på förhand.

Inga kommentarer: