onsdag, augusti 12

idrottsgatan sex

jaha hörrrrrni, hit flyttar jag om tio dagar. idrottsgatan, vasa, finland, universum, och jag vill att alla kommer upp och hälsar på hela tiden. lova det? okej? för att ni ska känna er lite mer hemma i förväg ska ni få en liten rundvandring i vårt ännu helt tomma hem. jag är helt säker på att jag och henke kommer pimpa det så jävla mysigt med tiden, och det ska ni såklart få följa med också. tjipp! då börjar vi gå runt:

Photobucket
här är vårt vardagsrum. det är ganska enormt och rosa. här har vi (eller åtminstone jag) tänkt att vi ska ha teve och soffa såklart, men också en fluffig matta som man kan chilla på, nåt slags skrivbord, kanske nåt sminkbord och en massa staplade elle-tidningar som blombord. om vi skulle ha vita väggar istället för rosa här (vilket kanske inte är helt omöjligt....?) skulle det här kunna vara mitt drömrum. helt sjukt fint.

Photobucket
går man ut genom den lilla dörren i hörnet på vardagsrummet, kommer man ut på vår balkong. den ser inte ut att vara så mycket för världen än så länge, men här ska det pimpas med klängväxter och blommor och läggas fint golv och sen ska ni se att det blir bästa vindrickarplacet på brändö.

Photobucket
vårt kök är uppdelat i två delar, en matlagardel och en matätardel. här är då med finare ord vår matsal. här ska vi ha världens finaste väggsittande köksbord med världens finaste köksstolar. kommer bli SÅ fancy.

Photobucket
och ja, här är köksdelen. nytt och fräscht och det finns väl inte så mycket mer att säga om en spis, en bänk, ett kylskåp, en frys och en diskho. eller ja, jag kan redan se framför mig henkes och mina slagsmål om vem som ska diska. för. hand.

Photobucket
henkes rum är rosa och ungefär en meter större än mitt. men å andra sidan har hon en mindre garderob och kan inte öppna sitt fönster. så jag är inte bitter.

Photobucket
det här är mitt rum. jag har nyslipat golv, därför är det så fint. vad som kommer få plats i mitt rum är ungefär en säng på 1,10 och mina kläder. resten av mina grejer får bo i resten av lägenheten.

Photobucket
såhär ser det ut när man kommer in genom dörren. jag har tänkt ha sängen till vänster och min klädhäst till höger. tänkte att allting skulle få vara vitt och lite romantiskt gammaldags, men vi får se hur det artar sig när jag väl fått dit allt. har någon en sänghimmel att skänka bort tar jag gärna emot också. tänkte att den skulle kunna få komma ut från hörnet där ovanför.. åh vad jag längtar. förstår ni det?

6 kommentarer:

rebecca sa...

gud vilken fin lägenhet :)

Anonym sa...

Jo madde det är fint, men nu måste vi ta tag i packningen av grejer, i kväll??!! Mamma

linn sa...

hjälp vilken snygg lägenhet!

linn sa...

hjälp vilken snygg lägenhet!

Linnea sa...

verkligen underbar! men jag saknar en bild på badrummet. VILL SE!

CAJSA sa...

najs som fan! + att ni kommer att bo i samma hus som min pojkväns bror, hihi