onsdag, augusti 19

vi simmade och det var sälar där åtminstone

det var en sån caring and sweet anonym som var orolig när jag skrev om att jag simmat med sälar så jag måste erkänna en sak. okej, vi simmade väl inte bokstavligen med sälarna - det var ju inte så att jag höll i runt magen på en säl och åkte med när den simmade. det var ju vilda jävla sälar i ålands hav, de var ju skygga! men vi simmade ju, och sälarna var där. på avstånd dock, och med jävligt skeptiska miner. but still. simmade med sälar. att vi inte hade något klädombyte med oss kom vi på när vi hade krängt oss upp på båten igen. dyblöta.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

1 kommentar:

Anonym sa...

Okej nu förstår jag. Ni var ju inte ens speciellt nära dem. De kände nog inte ens sig hotade när det var så långt avstånd så fanns nog ingen risk att de skulle attackera er men annars är det nog bra att vara lite försiktig om man simmar i sälrikt vatten...