onsdag, augusti 26

life's like photography - we use negatives do develop

Dagens låt:

Dagens dusch: ingen dusch alls ännu. steg upp, åt frukost och var ut på en sjukt lång cykeltur innan jag kom hem och landade i soffan med henkes laptop i famnen. men den kommer så småningom känner jag. duschen alltså.
Dagens frisyr: intruktion: ställ dig i räk-position med näsan mot knäna och kör ihop allt hår till en knocka mitt på huvudet, addera avklippt strumpbyxa runt hårfästet och du får dagens frilla.
Dagens klädsel: leggings och svart fodralklänning. jag är totally black idag. förrutom mina mavala los angeles-naglar.
Dagens händelse: att vi klarade av att cykla en trettiominutersrunda till skolan på två timmar kanske. eller det kanske är mer av en prestation. men nu vet vi hur det ser ut i finlandssvenska industriområden åtminstone. mcdonalds lager fick vi bland annat se på nära håll.
Dagens planer: komma igång med månadens maderiellt. jag har en plan men den måste sättas i verket. och börja pilla på min nya blogglayout. med andra ord - ligga kvar på soffan tills vi ska laga dagens kulinariska middag - mannagrynsgröt. onsdagar är budgetmatsdagarna.
Dagens vill ha: extensions. jag vill ha en lika mustig knocka som älsklingsheidi.
Dagens drog: tupla kingsize (men vilken dag är det INTE min drog, duh)
Dagens tråkigaste: vädret kanske. eller å andra sidan passar det jävligt bra med en småmulen dag när man ska ligga inne och jobba. så det finns egentligen inget tråkigt med den här dagen. eller ja, det skulle ju inte skada om jag fick en byrå till mitt sovrum (eller, klädrum kunde kanske vara ett mer passande ord) som jag kunde förvara mina underkläder i, istället för sparhallen- och alkokassar.
Dagens finaste: min nya rosettspegel som jag köpte på superrea från anttila igår. fyrtio euro från början, nu tio. bild får ni se när jag får min nya dator.
Dagens måste: inte ett endaste enda litet måste alls. and it feels so fucking jävla skönt.
Dagens köp: minimorötter, tre bananer och en tupla king size
Dagens mat: två minismåfrallor med mjukost och lördagskorv från vår proppfyllda frys och yoghurt med müsli. gott.
Dagens kärlek: att min enorma finne mellan ögonbrynen, som har gett mig en sexig unibrow-look, äntligen håller på ge med sig. och såklart min sambo, världens finaste.
Dagens mående: trött men tilfreds, med allt utom typ mitt rubriktypsnitt här på bloggen, och det känns ju inte som ett hemskt stort problem.

1 kommentar:

Erica sa...

iiiiiiiiiinga skriva sådär om paljettleggins, tänk på dom som äger ett par såna och som tar åt sig på ett dåligt sätt. Bara positiva och snälla saker ska du skriva juuuuuuu.