söndag, augusti 30

recensionen som officiellt gjorde mig till en nörd

scenario: henrika och jag kommer hem från krogen. hon borstar tänderna, tvättar
bort sminket och går och lägger sig. jag loggar in på msn, äter en doriskaka och skriver
en recension på fontana. fuuuullkomligt normalt här på idrottsgatan sex.


s0 here we go then:

musiken:
helt okej. skönt med två olika dansgolv som man kan välja mellan om man är
på apple-bottom-jeans-doppa-röven-och-shaka-så-helvetes-humör eller hopp-
dansa-med-tjejkompisarna-till-nittiotalslåtar-som-typ-systrarna-graafs-you-got-
what-i-want-humör (jag skojar inte, den kom faktiskt ikväll. den och wannabe.).

killutbudet:
gillart not so much. not so impressed so to speak. såg en kille som var
helt okej good-looking (inga intrycka ögon eller stor näsa), en kille som kunde dansa och
en kille som var trevlig. men det väger så inte upp för de fyra trettioåringarna
som ockuperade vårt bord, kallade mig för dum blondin och trillade över bordet
samtidigt som de lyckades krossa ett glas och en flaska. no-ho-ho.

feelisen:
fick lite arken-vibbar i början när vi kom in till baren. (ja, förrutom att jag
var tvungen att referera till en ananasbreezer som keltainen breezeri .. inga kommentarer).
mycket dans, lite skinny bitches, många klumpiga killgäng med ölglas, en scen att dansa
på som var överfull med brudar iklädda tubklänning med mudd, krossat glas och klibb
på dansgolvet, en porr-lounge med hångelsoffor och en stor fin bar-ö med stolar runt.

priserna: alltså. sju euro före klockan tolv känns lite väl saftigt. tyvärr.
dock kan jag faktiskt tänka mig att återvända om jag får tassarna på
ett sånt där svart litet fontana-kort som alla i vår kö verkade ha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är gratis inträde till fontana före klockan tolv, om man har studiekort :)

Zandra sa...

Uuuuhhäää, tubklänning med mudd. Sånt tycker vi inte om.

bobby sa...

lååter ju helt okej nice detdär! puss

Catta sa...

Med medlemskortet får du gå före kön före 12. Det är najs! :)